Skip to main content

voel jij je veilig als queer op school, thuis, etc….

• March 20, 2026
  • 6 reacties
  • 34 Bekeken

Forum|alt.badge.img

sinds dat ik op een nieuwe school ben begonnen ben ik best wel open gay, maar wordt vaak uitgescholden voor homo enz…. maar goed dat is niet anders denk ik dan maar, zijn toch vaak maar kinderen van 12 ofzo.

maar het neemt wel een gevoel va veiligheid weg, herkennen jullie dit?

6 reacties

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 20, 2026

Jaaa ik kan mezelf wel echt zijn, omdat 70% van mijn school queer is of LGBTQ+ support. Ik ken het gevoel wel hoor, maar gay zijn is niet erg en zoals je  zegt, het zijn maar 12 jarige, neem ze niet serieus.

Succes en veel liefs Meris🫶

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • March 20, 2026

Wat is qeeur?

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 21, 2026

Jaaa ik kan mezelf wel echt zijn, omdat 70% van mijn school queer is of LGBTQ+ support. Ik ken het gevoel wel hoor, maar gay zijn is niet erg en zoals je  zegt, het zijn maar 12 jarige, neem ze niet serieus.

Succes en veel liefs Meris🫶

ah nice, ja mijn school is helaas voornamelijk christelijk dus dan gaat dat percentage snel omlaag  😬

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 21, 2026

Wat is qeeur?

een overkoepelende term (parapluterm) voor iedereen die zich niet identificeert met de traditionele heteroseksuele of cisgender normen

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 22, 2026

hi ik voel me bij de meeste mensen wel erg veilig want die weten het van mij. maar als ik op school ben voel ik me minder veilig de meeste mensen accepteren het niet maar vele gelukkig wel en ik sluit me aan bij wat ​@Meris heeft gezegd.

veel liefs vie💗

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • March 22, 2026

@smiski ik las dat je zei dat je op een christelijke school zat en daardoor het percentage van mensen die jou accepteren omlaag gaat met een rap tempo. Maar ik zit ook op een christelijke school volgens mij is 90% van Nederlandse scholen christelijk. Ik zit ook op een christelijke school maar mijn school viert gewoon paarse vrijdag en dergelijke en ik woon ergens in een klein dorpje en 60% hier is moslim en atheïst. Dus ligt het dan aan de school omdat het christelijk is of aan de mensen die erop zitten. Want om de asumptie te maken dat het aan een "christelijke school" zelf ligt vindt ik een beetje aanvallend. Ik ben zelf ook een christen en in de bijbel staat dat ik iedereen gelijk moet stellen dus ook lgbtq. En als je het op zo een manier zegt lijkt het alsof ik als christen meteen ook mensen niet mag van die community.