Vraag

vind ik hen leuk?

  • 20 April 2021
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii, nieuw hier. Ik heb een vraag. Ik  ben 16, een meisje en bi.  Ik val eigenlijk op 'vrouwelijke' meisjes en 'mannelijke' jongens. Klinkt misschien heel raar en ik zeg ook niet dat ik nooit een stoerdere meid zou daten, maar dat is gewoon hoe ik mijn seksualiteit ervaar. Wat ik het aantrekkelijkste vind. Nu ben ik vrienden met iemand die non binair is, en ik weet dat het niet  altijd netjes is om dit te zeggen, maar die is geboren als meisje, en drukt zich ook vrij vrouwelijk uit. Nu denk ik dat ik gevoelens voor hen heb, maar ik weet het niet zeker. Het zou prima kunnen door hun vrouwelijke uitdrukkig etc. Maar mijn vraag is dus, hoe weet je of je iemand echt leuk vind, of het gewoon een sterke vriendschap is? Ik dacht laatst wat te voelen in m'n buik en ik denk veel over hen maar toch weet ik het niet zeker... Tips om er achter te komen?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Als jij denkt dat je (ik weet niet hoe je dat meot noemen) leuk vind, dan denk ik dat dat wel zo zal zijn, jij niet?

Zoals je erover praat klinkt het wel alsof je diegene leuk vindt. Of je diegene echt leuk vind is iets wat je vooral zelf moet voelen. Je moet dan jezelf vooral vragen: zie ik mezelf in een relatie met hen? Zou ik met hen willen daten? Het verschil tussen romantisch en platonisch is soms best lastig, maar je komt er echt wel achter!
~ Moss

Reputatie 2
Badge +1

Uit de tekst te halen vind je hen best wel tof. Als je elke dag wel eens aan hen denkt of fantaseert een relatie te hebben met hen dan kan dat een teken zijn dat je echt verliefd bent. Misschien dat als je een appje van hen krijgt dat je dan ineens blij wordt, dat kan ook een verliefdheid symptoom zijn. En als je aan jezelf merkt dat je eigenlijk heel erg graag bij hen wilt zijn en van hen wilt genieten op een romantisch gebied, dan is het wel duidelijk, je bent verliefd.
Als je verliefd bent hoef je niet al deze symptomen van de liefde te hebben hoor!
Dit is wat ik persoonlijk voelde voordat ik mijn relatie heb gekregen.

groetjes,

username_unknown

Reageer