Skip to main content

ik zit een beetje in de knoop met mijn sexualiteit. ik heb nog nooit en relatie gehad met een meisje. wel eens gezoend, vond het hetzelfde als met een jongen. ik zie mezelf ook niet zo snel in een relatie stappen met een meisje. toch vind ik ze wel aantrekkelijk en zou ik best seks kunnen hebben met een meisje. wat moet ik denken?

 

Er zit naar mijn mening wel een verschil tussen je seksueel en je romantisch aangetrokken voelen tot iemand. Of dit wetenschappelijk ook zo is, weet ik niet.

Hoe dan ook, het is niet ongebruikelijk dat je je seksueel tot andere geslachten/genders aangetrokken voelt dan romantisch. Dat hangt ook een beetje samen met de puberteit, waarin je je over het algemeen überhaupt wat sneller seksueel aangetrokken voelt door alle hormonen en dergelijken.

Ik zou je er niet te druk om maken en je gevoel volgen. Voel je iets voor een meisje, dan kan je daar iets mee doen; voel je iets voor een jongen, dan kan je daar iets mee doen.

Mocht je het echt een naam willen geven, dan zou ik dus zeggen dat je op romantisch gebied hetero bent, en op seksueel gebied bi. In de praktijk maakt het echter allemaal niet zoveel uit. Zolang het maar goed voelt. :)


Hooi,

 

Seksualiteit is naar mijn mening ook behoorlijk ingewikkeld, het kan misschien stom voelen dat je niet weet wat je bent/ waar je op valt, maar weet dat je altijd kan wisselen met labels en dat je niet vast aan dat label zit als je je identificeert met eentje, ook kun je als je het moeilijk vind je als unlabeled of queer identificeren. Daarnaast heb geen haast, je komt er vanzelf wel achter wanneer je ouder ben en wanneer je wat meer gaat ontdekken. 

 

Groetjes,

 

Bassist


Hoi ik las een mooie reactie van een meisje die ook op het forum zit.  Kijk maar eens: 

forum.kindertelefoon.nl/gender-seksuele-identiteit-170/uit-de-kas-66236?postid=454479#post454479

@Ellen  je vind het vast wel okè dat ik dit hier plak 😊 

@apenstaartje  misschien heb je daar iets aan.

Grtz liefs Julian X


@Julian12  no problem ! :) 


 


Reageer