Vraag

vertellen dat ik demi ben? of niet?

  • 7 September 2021
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

ik weet nou ongeveer een half jaar dat ik niet 100% meisje ben.

Ik heb het nog steeds tegen niemand gezegd.

Niet mijn ouders,  niet een vriendin, niemand.

Mijn vraag is nu: moet ik het zeggen, of niet? Ik durf het ook niet te zeggen dus ja.

Groetjes!

 


5 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Als ik jou was zou ik er over praten met je goeie vriendinnen. Ik zou bijvoorbeeld eerst met hun hebben over transgenders. En dat meiden zich bijvoorbeeld niet 100% meisje voelen. En dan hebben ze vast een mening. Als het een goeie mening is kan je het gewoon rustig vertellen en ik weet gewoon bijna zeker dat ze je niet gaan uitlachen. Maar als ze heel negatief daarover praten zou ik er nog even mee wachten. Ik zou in ieder geval hier wel mee naar je ouders gaan, je ouders vinden het vast niet raar jij bent ook gewoon hun kind. En als je dat ook nog niet durft.  Kan je ook altijd nog naar vertrouwenspersoon gaan op school.

 

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn twee goede redenen om het te vertellen. 

Als je erover met iemand wilt praten. Dat is een hele goede reden. Doen.

Of als mensen er iets mee moeten. Zo vertel je bv dat je vegetariër bent of allergisch voor pinda’s of niet van achtbanen houdt. Dan kunnen mensen daar rekening mee houden.
Met ‘demi’ zie ik eigenlijk niet wat mensen er mee moeten doen, maar misschien ben ik te beperkt. Kun jij vertellen wat je van mensen verwacht, of ze anders gaan doen of op een of andere manier ergens mee rekening houden? 
Wat zeg je tegen iemand die vraagt ‘ok wat moet ik met deze informatie?’ 

Gisteren wou ik het zeggen tegen me vriendin maar ik durfde het nie

Ik wil wel graag dat iemand het weet

Ik heb dit ook gehad toen ik uit de kast  wouw komen

  de eerste keer dat ik uit de kast kwam was bij me beste vriend  ik heb heel lang getwijfeld  om het te zegen 

eenmaal toen ik het  gezegd  had was is opgelucht dat iemand het wist 

maar vind  het nogsteeds altijd  spannend om bij me ouders uit de kast te komen omdat ze best wel gelovig  zijn 

 

Maar als je eenmaal uit de kast komt en dingen waar je mee zit kunt vertelen bij iemand ben je blij 

Dus zal het gewoon iemand vertelt die  je vertrouwt 

Gr bren 

Reageer