Skip to main content

Ik zat me te bewonderen wat is het verschil tussen bi en panseksueel? Mischien ben ik wel pan?

alvast bedankt ☺️ 

Een persoon die bi is voelt zich aangetrokken tot mannen en vrouwen en een persoon die pan is voelt zich aangetrokken tot iedereen, dus ook transgenders bijvoorbeeld 


Bedankt voor het antwoord 


Hoi Nihilus,

voor mijn gevoel zijn er allemaal verschillende meningen over wat nou precies pan- en wat nou precies biseksueel is. Pan en bi liggen namelijk heel dicht bij elkaar, je valt niet op 1 geslacht, maar op meerdere. Of op helemaal geen.

Biseksueel betekend in ieder geval dat je zowel op mannen, als op vrouwen valt. Maar het kan ook betekenen dat je op alle soorten geslachten valt dus ook transgenders, of nonbinary mensen. 

Sommige mensen noemen dit laatste panseksueel.

Ik houd me in ieder geval aan het volgende:

De "pan” in panseksueel betekend “alles” in het Grieks, je valt dus gewoon op alles, en het geslacht maakt niet uit. Je valt op de persoonlijkheid.

Bij bi denk ik aan iemand die zowel op mannen en vrouwen valt, maar het is niet erg (waarom zou het) om ook op andere geslachten te vallen.

Het spijt me als ik je met mijn antwoord nog meer in de war heb gemaakt. Ik snap het zelf ook nog niet helemaal. Maar ik heb iemand in mijn klas die pan is, en die zei dat het zo zat. Die persoon heeft er trouwens een obsessie van gemaakt om de hele lgbtq+ uit te zoeken en op te schrijven, dus ik geloof er wel in.

 

Groetjes,

Paardebloem


Nee hoor, door de letterlijke betekenis erbij te halen begrijp ik het beter. Bedankt!


Oke het is misschien een raare vraag en niet een antwoord maar een vraag 

 

Hoe weet je op wat je valt 

 

Ik weet het zelf niet eens kan iemand me helpen 


als reactie op jouw topic, bi is letterlijk 2, dus dat betekent dat je op 2 of meer genders valt (notitie, transgender is geen apart geslacht. je bent niet bi als je op mannen en trans mannen valt)  en vaak zegt men dat het ermee gepaard is dat je ook een voorkeur voor geslacht hebt. pan is alles, dus dat betekent dat je op alle genders valt en het je ook niet uitmaakt of iemadn non binary of een vrouw of whatever is

 

als antwoord op @jimmy112 , je weet op wie je valt gewoon voor wie je aantrekkingskracht voelt of waar je een crush op hebt gehad? ik denk dat je het wel weet als je het voelt idk


Bedankt voor het antwoord.


@jimmy112  ik begrijp jou vraag. Ik kwam erachter dat ik zowel vrouwen en mannen sexueel atrekkelijk vond door “natte dromen” en door gewoon te denken terwijl ik iemand zie “daar zou ik wel wat ermee willen hebben” als je begrijpt wat je bedoeld. Tenminste zo ging het bij mij.


ik denk dat je al het verschil weet maar hier komt het nog een keer

Bi valt zowel op man als op vrouw

pan is op alles inclusief transgenders en andere geslachtsvormen


Biseksueel betekent dat je op twee of meerdere genders/geslachten valt. Hier tussen kun je een voorkeur hebben zoals bijvoorbeeld dat je op meisjes en jongens valt, maar meer op meisjes dan op jongens. Maar het kan ook dat je op jongens en enby’s valt, of meer.

panseksueel houdt in dat je op iedereen valt, maakt niet uit wat het geslacht is. Je vind mensen dus aantrekkelijk, maar niet gebasseerd op het geslacht.


Reageer