Hey,
Ik snap dat dit heel erg lastig is. Ik zou het ook lastig vinden als ik jou was! Wat ik zou doen is toch een keer proberen alleen met hem alleen af te spreken en dan gewoon op een random moment iets zeggen van: ik zag laatst een video van iemand die gay is. En dan zijn mening daarover vragen. Hopelijk reageert hij positief en kun je zeggen dat jij gay bent. Dan kun je bijvoorbeeld een andere keer zeggen dat je hem leuk vindt.
Veel succes!
(ik hoop dat je iets aan deze tips hebt en dat het lukt!)
Hoi,
Vervelend dat je moeite hebt met je gevoelens! Het is misschien moeilijk, maar misschien is het beter om het zo te laten. Want als je hem zegt dat je hem leuk vindt en hij jou niet, dan is jullie vriendschap verpest. Ik heb zelf een beste vriendin waarmee ik wel zou willen zoenen, maar ik laat het want het kan onze vriendschap verpesten. Als je het echt graag wil, dan moet je wel iets doen. Je zou voorzichtig kunnen proberen om het achter te komen of hij ook op jongens valt. Praten jullie er wel eens over hoe het is om te zoenen? Want dan zou je kunnen vragen of hij ooit een jongen zou zoenen. Of als een soort grapje te zeggen dat je nog niet hebt gezoend en dat hij al ervaring heeft en dat hij je kan helpen en je kunt dan altijd zeggen dat het een grapje was. Weet je hoe hij over homo’s denkt? Als hij er positief over is zou je het er met hem over kunnen hebben.
Ik heb zelf maar 1 keer en relatie gehad en wist zeker dat die ander me leuk vond, dus ik heb hier niet echt ervaring mee. Maar hoop dat dit heeft geholpen!
we hebben het eig best vaak over zoenen etc en meiden en ik praat altijd maar beetje mee. Nou heeft hij toevallig gezegd een paar weken terug dat hij bevriend is met iemand die gay is. Toch blijft het erg lastig om het erover te hebben. Hij weet dat ik nog groentje ben en we maken met onze groep wel eens grapjes over dat hij mij ontgroend (zeggen ze bij iedereen hoor) en dan laat hij meestal wel erg duidelijk weten dat hij dat niet wilt. Ik ben er behoorlijk zeker van dat hij niet op jongens valt en dat het geen probleem is voor hem. Ik maak gewoon veel scenarios in me hoofd over hoe ik kan vertellen, maar uiteindelijk gaat t in t echt nooit zo en blijft t lastig. Wij hebben niet echt een reden zegmaar om alleen af te spreken als in de zin dat t raar gaat klinken om dat te vragen en dat wil ik ook weer niet, want ik wil alles behalve dat onze vriendschap slechter word.
nog meer mensen met ideeën/ervaring?
hoi
Dit komt misschien heel erg overhaast over of iets, maar ij heb echt tips nodig en jk kom er gewoon niet uit. Ik heb dit bericht al geplaatst met 2 reacties erop en ik hoopte dat hierop meer mensen zouden reageren. hierbij nog een keer het bericht: ik ben 15 en ben er achter gekomen dat ik jongens leuk vind ipv meiden. ik ben opzich best wel gewoon een mannelijk type als in dat niemand echt kan merken dat ik homo ben. (voetbal vind ik leuk etc). Ik ben er dus achter gekomen dat ik een hele goede vriend van me leuk vind. Ik ben best zeker ervan dat hij hetero is. Niemand weet dat ik gay ben. Ik weet echt niet wat ik moet doen aangezien ik er echt last van heb. Ik lees wel eens van spreek met hem af en vertel het hem. nu spreek ik nooit met hem alleen af en weet ik dat hij met meerdere meiden heeft gezoend. Ik zou niet echt weten wat een goede reden zou zijn om alleen af te spreken met alleen hem, dit doen we namelijk nooit maar we spreken elkaar wel veel op feestjes die we bijna elke week wel hebben met dezelfde groep. Ik daarentegen heb nog nooit gezoend. Ik ben sociaal gezien echt een heel erg ongemakkelijk type behalve met hem. Ik ben nog al een overthinker en kan niet echt normaal denken over mijn gevoelens. Het gaat nu zo ver dat ik gewoon boos en jaloers word als hij met andere meiden praat, omdat ik daar in plaats wil zijn. Ik weet dat ik niet boos/jaloers mag worden en dat het niks gaat worden maar proberen hem los te laten lukt niet en die gevoelens zijn er al meer dan een half jaar nu. Dit is de eerste keer dat ik echt gevoelens heb voor iemand. Ik struggle er iig wek erg mee. Wie heeft er tips?
Het is misschien vervelend om te horen, maar als hij niet op jongens valt dan valt er niet zoveel te doen. Ik snap dat het moeilijk is om hem los te laten. Maar misschien is het beter zo. Je zou alleen met hem kunnen afspreken als je een school project of zo hebt.
Hoi ben jason16 ik ben zelf ook verliefd maar dan op me achter neefje ik denk dat belangrijkste is dat je geduld moet hebben en niet te snel wilt gaan .heb er zelf ook last van maar als ze niet willen gaan ze niks doen en houd je de hoop te groot
groetjes Jason