Skip to main content

Hoi, ik ben een (waarschijnlijk) bisexuele jongen van 15 jaar en heb een groot probleem!

Ik ben verliefd op een goede vriend van mij en ik heb sterke vermoedens dat hij gay is. Hij komt er  alleen niet voor uit en ik ook niet zolang hij dat niet doet. Hij praat eigenlijk nooit over sexuele dingen en dat maakt het extra lastig. Ik vind hem dus leuk, maar ik weet niet of hij mij ook leuk vind.

Heeft iemand advies van hoe ik dit het beste kan aanpakken?

ps. Ik heb eigenlijk één kans om het goed te doen, anders gaat het  fout.

 

Laat het weten als je ideeën/ advies hebt hierover!

groetjes, Anoniempje7

Ding is, zelfs als hij gay is hoeft hij jou niet per se ook leuk te vinden. Hoe je dit aanpakt is nog geen eens zo belangrijk, het belangrijkste is de keuze die je maakt: vertel ik het hem om m'n gevoelens te uiten en hopelijk dat er iets ontstaat of zet ik een vriendschap op het spel (wat altijd kan gebeuren als je een vriend leuk vindt). Als je die keuze echt hebt gemaakt en je kies ervoor om het te vertellen, is het belangrijkste vooral dat je het zegt, niet hoe je het zegt. Natuurlijk is het belangrijk om het wel in 1-op-1 sfeer te vertellen, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Vertel anders gewoon wat je hier hebt getypt. 


Misschien kan je om te beginnen bij hem uit de kast komen om te kijken hoe hij reageert.


Ok, maar als ik niet zelf uit de kast wil komen en hem eerst uit de kast laten komen, als hij gay is, wat uiteindelijk ook maar de vraag is. Hoe kan ik het dan het beste aanpakken, gewoon gelijk vragen of eerst iets anders doen.

Kan iemand daar nog advies over geven?


Mischien kan je hem eens een berichtje sturen en hem op een vriendelijke manier zeggen dat jij denkt dat hij gay is en dat je dat okay vindzeg hem dat hij bij jouw terecht kan als er iets is en dat je het tegen niemand zal doorvertellen als hij dat niet wilt. 

PS je moet hem op zijn gemak laten voelen en hem niet het gevoel geven dat je hem aan het pushen bent want dan geet het niet werken


Ok, maar als ik niet zelf uit de kast wil komen en hem eerst uit de kast laten komen, als hij gay is, wat uiteindelijk ook maar de vraag is. Hoe kan ik het dan het beste aanpakken, gewoon gelijk vragen of eerst iets anders doen.

Kan iemand daar nog advies over geven?

Je moet zelf kijken if dat moment dan goed voelt om het te vragen. 


Als je toevallig Prison Break kijkt kan je he met hem hebben over Wentworth Miller, een acteur die geen rollen meer speelt van straight personages. Dan kan je vragen wat hij nou van de LGBTQ+ community en of hij vindt dat de acteur een punt heeft. Misschien kom je dan wat verder. 
 

Succes in elk geval


Reageer