Vraag

uitkomen voor ouders


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyyy allemaal,

Zoals jullie in mijn vorige topics kunnen lezen voel ik me niet 100% meisje. Eigenlijk wil ik het tegen mijn ouders zeggen, maar weet niet hoe.

Heeft iemand tips hoe ik in ieder geval een gesprek erover kan beginnen?

Alvast bedankt.


4 reacties

hoihoi

 

er zijn veel verschillende manieren. hoe ik persoonlijk uit de kast ben gekomen is een gesprek starten over het onderwerp, en toen heb ik gewoon gezegd dat ik bi ben. je kan ook een appje sturen, een briefje op de tafel leggen, het gewoon zeggen of het vertellen met iemand er bij, een vriend bijvoorbeeld.

 

veel succes!

Reputatie 7
Badge +19

Ja die opties die @eland11 al noemde zijn goede ideeën inderdaad. Je kan het er ook eerst in het algemeen over hebben en kijken hoe zij daar op reageren. Verder moet je doen waar jij je goed bij voelt.

Reputatie 2
Badge

bonjourr!!

Ik ben zelf ook niet helemaal zeker wat mijn gender is.

Ik weet niet of jij er al achter bent gekomen wat je gender is, maar zo niet, vertel dan precies dat. Vertel dat je niet denkt dat je niet wilt dat je als meisje wordt aangesproken en hulp nodig hebt bij het uitzoeken van wie je bent. Vooral de hulp is belangrijk.

 

Je kan op heel veel momenten en manieren en voor heel veel personen uit de kast komen, zolang je bericht maar duidelijk is en je er comfortabel mee bent. Dan kunnen je ouders ook verder helpen en mee denken, eventueel een psycholoog of wat dan ook inschakelen.

Hey @AnoniemeTomboy ik had ongeveer hetzelfde probleem. Misschien is het een idee om een keer over het onderwerp te praten, bijvoorbeeld over Raven die onlangs bekend heeft gemaakt dat hen niet in de binaire hokjes past, om even te kijken hoe jou ouders erover denken. Als het goed voelt kun je dan vertellen hoe jij je voelt. Wees wel altijd duidelijk over wat je wil, dan voorkom je verwarring.

Alvast succes!
~ Moss

Reageer