Skip to main content
Vraag

uitkomen als lesbisch of bi?

• August 31, 2025
  • 7 reacties
  • 84 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Ik merk dat ik meer naar meisjes kijk en liever een meisje wil. Ik heb een vriendin die heel veel crushes heeft en die ook snel krijgt. Ze vindt jongens snel knap en ik heb dat ook maar dan met meisjes ben ik achter gekomen. Dus ik denk dat ik lesbisch ben. Maar ik wil niet uitkomen voor lesbisch bij mijn ouders en dan een halfjaar later ineens een vriend hebben. Als ik zeg dat ik bi ben houd ik tenminste elke mogelijkheid open. 
maar dat voelt niet helemaal als mij…

wat is jullie advies?

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 31, 2025

Ik ben ook bi, en ik vind dit ook lastig.

xx liefs Wolf 🐺

Gayperson
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 1, 2025

Hoiii,

Wat ik doe is wachten tot dat ik een vriendin heb en tegen mn ouders zeggen dat ik waarschijnlijk lesbisch ben maar dat ik het niet zeker weet. Of ik ga wachten tot ik het huis uit ben en het dan vertellen aan ze, want dan krijg ik het niet ongezellig thuis. Ik weet niet hoe je ouders zijn qua dit soort dingen, maar wat ik zou doen is wachten tot je het huis uit bent of tot je een vriendin hebt.

Heel veel succes!

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 1, 2025

Je zegt helermaal niets, zeker niet zo lang te twijfelt.  Ze zien wel met wie je naar huis komt.  Hetero’s moeten hun geaardheid  toch ook niet bekend maken aan hun ouders.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 1, 2025

Je kunt zeggen dat je niet weet op wie je valt, of niet kan voorspellen op wie je gaat vallen. 

Dat is ongeveer wat bi is: het is helemaal niks, want als je met een jongen thuiskomt denkt iedereen dat je hetero bent en met een meisje lesbisch. 

Bi is niet dat je met een jongen én een meisje thuiskomt.

Het is net als wanneer je hetero bent, dan ga je ook niet benadrukken dat je echt op álle jongens kunt vallen en álle jongens leuk kunt vinden. Als je een vriendje hebt vind je die persoon leuk en dan maakt het niks uit op wie je valt als je onbezet zou zijn. 

Ik vind bi geen 'kast' want het betekent niks totdat je een relatie krijgt. Het gaat namelijk over de persoon waar je iets mee hebt en niet over iedereen waar je misschien iets mee zou kunnen krijgen. Dat is hetzelfde als dat een kraslot geen geld is totdat je er mee wint. Je kunt wel fantaseren over wat je allemaal gaat kopen met je grote prijs, maar het betekent niets totdat je ook echt geld hebt. 

Aangezien je niet weet of je lesbisch bent heb je ook geen kast om uit te komen. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 1, 2025

@ZigsDieZigsIs geen enkele geaardheid is een kast.

Dat je pas bi bent als je een relatie krijgt lijkt mij toch niet te kloppen.  Het gaat toch om op wie je verliefd kunt worden of aangetrokken bent, niet om of die ander verliefd is op jou.  Iemand die op meisjes en jongens verliefd wordt is bi, ook al heeft zij nooit een relatie.

Gayperson
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 1, 2025

@ZigsDieZigsIs sorry ik ben het niet heel erg met je eens want als je bi bent en een meisje date,  ben je niet meteen lesbisch en als je dan een jongen date dat je dan opeens weer hetero bent. Je kan interesses hebben en ik vind het ook best wel kut voor de mensen die bi zijn dat heel veel mensen dit soort dingen denken. Sorry

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 1, 2025

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik lesbisch ben en ik dacht ook eerst van ik kom pas uit de kast als ik een vriendin heb maar dat is voorlopig nog niet zo en ik wil het graag vertellen. Het voelt nu echt of ik iets geheim hou. 
maar wat als er ineens een jongen van mn dromen is?? En ik vind hem leuk (zeer onwaarschijnlijk) en hij mij??