Skip to main content

ik ben trans, en ik weet dit al jaren maar ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen. Het is niet alsof ze transfobisch zijn ofzo, maar ik vind het gewoon eng omdat ze een keer door een heel raar misverstand maanden hebben gedacht dat ik lesbisch was. sindsdien nemen ze niks meer serieus wat ik zeg over de lgbt, ik heb bijvoorbeeld om een binder gevraagd en ze lachten het gewoon af.  ik ben nu bang dat ik me zo blootstel en ze me dan niet serieus nemen, uit gaan lachen denkend dat ik het niet meen en me nog steeds gaan misgenderen. Ik heb het lang genoeg kunnen tolereren maar elke keer dat ze mijn deadname zeggen of me meisje noemen voelt het als een stomp op mn keel. Heeft iemand coming out ervaring? heeft iemand tips? moet ik een email sturen? een powerpoint maken?? mn moeder bellen en dan van de aardbodem verdwijnen???? HELP

Hi!

Duiderlijk dat je het moeilijk vind dat is okay. ik heb geen ervaring maar wel tips.

  1. Stuur ze een bericht of schrijf een brief, dit maakt sneller duidelijk dat je het echt meent en je begrip wilt. Ook hoef je dan niet face to face.
  2. Vertel het aan een ander in vertrouwen genomen volwassenen, bijvoorbeeld je oma of opa. Die kunnen het dan weer aan je ouders vertellen.
  3. Wat je zelf ook al zei; bel je moeder (of vader)

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en succes! Je kunt dit.

 


Reageer