Skip to main content

ik ben trans, en ik weet dit al jaren maar ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen. Het is niet alsof ze transfobisch zijn ofzo, maar ik vind het gewoon eng omdat ze een keer door een heel raar misverstand maanden hebben gedacht dat ik lesbisch was. sindsdien nemen ze niks meer serieus wat ik zeg over de lgbt, ik heb bijvoorbeeld om een binder gevraagd en ze lachten het gewoon af.  ik ben nu bang dat ik me zo blootstel en ze me dan niet serieus nemen, uit gaan lachen denkend dat ik het niet meen en me nog steeds gaan misgenderen. Ik heb het lang genoeg kunnen tolereren maar elke keer dat ze mijn deadname zeggen of me meisje noemen voelt het als een stomp op mn keel. Heeft iemand coming out ervaring? heeft iemand tips? moet ik een email sturen? een powerpoint maken?? mn moeder bellen en dan van de aardbodem verdwijnen???? HELP

Mensen reageren weer op jouw reactie. 

Hoe reageer jij als ze het weglachen?  Negeren, wordt je overstuur, doe je niks?

Daaraan meten zij af hoe serieus het is voor jou.  Ze kunnen niet in jouw gevoel kijken.


Heb het over trans mensen en kijk hoe ze reageren. Als ze negatief reageren probeer ze dan uit te leggen wat trans is. Als ze positief reageren vraag ze dan wat ze er van zouden vinden als een van hun kinderen trans zou zijn. Reageren ze negatief vraag ze dan waarom. Reageren ze positief vertel het voorzichtig. Mocht het fout gaan  blijf rustig naar vertel hoe belangrijk het voor je is en zeg dat het je kwetst als ze er om lachen of denken dat je niet serieus bent!

Heel veel succes ❤️🍀


Reageer