Vraag

Uit de kast komen naar een vriendin

  • 9 January 2022
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Oké kan iemand mij helpen? Ik heb een vriendin in mijn klas en wij praten vaak over LGBTQAI+ dingen. Ik wil haar al een tijdje vertellen dat ik lesbisch ben, maar telkens als ik het wil gaan doen klap ik dicht. Het lukt gewoon niet. Ik voel me ook schuldig dat ik het haar eerst vertel en niet mijn ouders….


4 reacties

​​​Hey @Nootje ,

Misschien kan je het ergens opschrijven in plaats van vertellen? En je hoeft je niet schuldig te voelen als je ouders het later horen hoor, dat zullen ze vast wel begrijpen.

Groetjes,

Ikke13

Hoi @Nootje 

ik ben zelf bij een paar vriendinnen uit de kast gekomen. Het makkelijkste is om het gewoon te appen want bij mij lukte het eerst ook niet om het in het echt te vertellen. Wat ook helpt is om voorbereid te zijn over wat je will zeggen dus dat je weet wat je zal zeggen als ze bijvoorbeeld vraagt hoe je het wist of zo. 
groetjes

ikbengewoonik

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben vrij zeker dat als jullie open kunnen praten over LGBTQIA+ dat ze het wel accepteert, je hoeft dus niet bang te zijn voor haar reactie.

Het is ook helemaal niet erg als je het liever eerst aan haar vertelt dan aan je ouders, dat doen volgens mij heel veel mensen die uit de kast komen (heb er zelf geen ervaring mee tho). 

Ik ben het trouwens ook eens met de vorige reacties, het hoeft niet face-to-face.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

Toen ik uit de kast kwam, riep ik het gewoon door de klas heen (vet praktisch ikr). Ik snap dat jij dit niet durft/ wil doen. 

Ten eerste wil ik zeggen dat je niet uit de kast moet komen. Je bent gewoon een mens en dat is oké! I mean, cishets hoeven toch ook niet uit de kast te komen? 

Dan wil ik nog zeggen dat je het niet in haar gezicht hoeft te zeggen. Je kan haar ook een berichtje sturen, een brief schrijven, een taart bakken of een filmpje maken. Ik lees dat jullie het hier al vaak over hebben, dus ga ik ervan uit dat ze je wel zal accepteren. Geloof me, het komt helemaal goed en het is niet het einde van de wereld. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes!

 

Reageer