Skip to main content
Vraag

Uit de kast komen hoe doe ik dit

  • 2 July 2024
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Hoiiii, gister heb ik gevraagd welk gender ik heb/label. ik ben erachtergekomen dat ik een demigirl/tomboy ben. nu wil ik dit aan mijn vriendinnen vertellen en aan 1 van mijn scoutingleiding. hij is heel aardig en ik zit volgende week met hem een kwartier ong in de auto hij heeft mij geholpen met dat ik gepest wordt dus wil ik het hem ook vertellen. ik wil dus iets zeggen met: ik ben queer blah blah blah en dan van hebben jullie nog vragen vraag het gewoon. maar hoe kan ik starten en hoe kies ik het goede moment met mijn vriendinnen zal ik het appen, audiobericht, filmpje of in het echt doen. (ik heb dus omdat misschien mensen het al door hebben door mijn kledingstijl enz moet ik dat er ook bij zeggen van: miss wist je het al)

Alvast heel erg bedankt (ik vind het wel spannend)

2 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik dacht dus misschien met het liedje the village van wrabel te laten horen en dan uitleggen dat ik me hetzelfde voel

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @FourceBuurtpoltielover

Allereerst wat fijn dat je hem (de scouting leider) genoeg vertrouwt om dit tegen hem te zeggen! 
Ik denk dat je gewoon kan zeggen van, “hey, ik denk de laatste tijd dat ik queer ben,” en dan een beetje uitleggen wat je voelt. “The village” opzetten om het een beetje uit te leggen is een mooi idee! 

Met je vriendinnen kan ik me voorstellen dat het knap lastig is om het goede moment uit te zoeken. Mijn enige tip is dan ook; kies een moment waarop je genoeg tijd hebt om op verdere vragen in te gaan of een gesprek erover kan voeren. Je wilt namelijk niet random moeten gaan avondeten of zo als je net bent uitgekomen (dat is in elk geval niet zo handig). 

Heel veel succes en ik hoop dat dit een beetje helpt!

Liefs Samuel 

Reageer