Vraag

Uit de kast komen ervaringen

  • 28 February 2021
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik ben van plan om over een paar weken uit de kast te komen voor mijn vrienden. Ik weet al een paar jaar zeker dat ik op meisjes val en ik heb besloten om het eindelijk te gaan vertellen tegen mijn vrienden. Ik praat normaal niet zo makkelijk over dit soort dingen dus ik vind het wel echt heel erg spannend, maar ik denk dat het vooral voor mezelf het wel fijn is als ik het gewoon verteld heb omdat ik het dan eindelijk met rust kan laten. 
Ik weet ook wel vrij zeker dat mijn vrienden goed zullen reageren, maar toch vind ik het best wel eng om te vertellen. Ik denk dat dit vooral komt omdat het voor mezelf best wel een grote stap is om iets wat ik al ruim 2 jaar geheim hou te gaan vertellen. Ik weet ook dat mijn ouders het er wel iets moeilijker mee zouden hebben, dus ik ben ergens ook bang dat het dan via hun bij mijn ouders terecht zal gaan komen. 
 

Zijn er misschien mensen die al uit de kast zijn gekomen? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog tips?

Groetjes,

Lana_Feline 


1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hoi lana_feline

Ik heb een paar tips die mischien helpen en al weet ik niet of ze te laat zijn geef ik ze toch, als je het eng vindt om het aan je vrienden te vertellen kun je het in het begin alleen je aller beste vriend(in) vertellen, want dan is het minder spannend omdat het echt maar een vriend(in) is die je het verteld en je kunt als je bang bent dat het bij je ouders terecht komt je dat je vrienden gewoon vertellen en ze vragen of ze het dus aan nieumand door te vertellen (houd er alleen wel even rekening mee dat niet iedereen evengoed dit soort geheimen kan bewaren). Ik hoop dat het helpt.

Reageer