Skip to main content

Hey,

Ik heb een paar maanden geleden ontdekt dat ik bi/pans ben, en heb ook een vriendinnetje die iets ouder is dan ik (zij is 13 jaar). Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen omdat ik recentelijk heb verteld dat ik me meer als een jongen voel soms (daar denk ik veel over na maar heb besloten om de tijd te nemen, want ik heb die tijd en hoef niet nu al, aangezien ik nog best jong ben, een beslissing te maken) en nu bang ben dat ze denken dat ik me aanstel, want ik heb het soortvan al verteld aan mijn moeder en haar reactie vond ik best.. nou ja het maakt dat ik het niet echt heel graag beter duidelijk maak.

We hadden een gesprek over hoe ze mijn oudere broer kreeg en toen zei ik als een grapje maar ook om haar te laten merken dat ik meisjes ook leuk vind, dat mijn ‘vrouw’ later wel zwanger zou zijn in plaats van ik. Ze snapte het eerst niet dus ik legde een beetje uit wat ik bedoelde en haar reactie was: “Nou, nog meer nieuws.” aangezien het twee maanden geleden was dat ik uit de kast kwam als mogelijk transgender na er twee jaar over nagedacht te hebben. Ze maakte de indruk dat ze me als een aansteller ziet, en nu durf ik het er niet meer over te hebben, want ik denk dat ze dacht dat ik het niet echt meende of zo, het is lastig uit te leggen. Heeft er iemand tips hoe lang je het best kan wachten voordat je zoiets verteld? Ik ben echt heel erg gelukkig met Shelly en sta heel vaak op het punt het te vertellen aan mijn ouders maar dan elke keer durf ik het niet. 

Groetjes,
Eamonn

Ik begrijp dat je het moeilijk hebt. Ik heb nu namelijk ook twijfels over of ik bi of homo ben. Wat ik ga doen is wachten tot dat ik het 100% zeker weet. Mischien werkt dit voor jou. 
 

wens je het beste:)

 


Ik begrijp dat je het moeilijk hebt. Ik heb nu namelijk ook twijfels over of ik bi of homo ben. Wat ik ga doen is wachten tot dat ik het 100% zeker weet. Mischien werkt dit voor jou. 
 

wens je het beste:)

 

zal ik zeker doen!

jij ook veel succes!


Bedankt!


je kan wachten todat je het zeker weet… maar je kan het ook nu al vertellen… er is niks mis mee met het feit dat je op je eigen geslacht valt… ik zou het gewoon vertellen ik bedoel, je begint/bent in de puberteit… dit soort dingen zijn heel normaal.


Reageer