Skip to main content
Vraag

uit de kast komen

• May 25, 2025
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Vleeskroket
Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal ik ben 14 en bisexueel en ik zou het graag niet meer moeten verbergen wat ik al doe sinds mijn 12 de ik zou het vooral willen vertellen aan mijn beste vriend maar wij praten nooit over dat soort dingen heeft iemand tips om daar een gesprek over te beginnen waarin ik dat kan vertellen en het niet raar is of zo.

alvast bedankt allemaal dit forum is geweldig en heeft mij al veel geholpen.

2 reacties

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 14, 2025

Hoi ​@Vleeskroket 

Je kan hints geven door een regenboog armband te dragen of je tel een regenboog achtergrond te geven. Het is nu ook pride month dus misschien kan je daar over een gesprek beginnen. Bijvoorbeeld:’ was jij eigenlijk bij de pride optocht?’ Of “zullen we morgen allebei paarse kleding aandoen? want het is pride month!” 
je kan dan bv zeggen dat je het belangrijk vindt dat iedereen zichzelf kan zijn als hij/zij vraagt waarom. 

Op sommige scholen/plekken zijn er ook lhbtqia+ groepen, waarbij je je aan kan sluiten en nieuwe vrienden kan maken waarbij je het makkelijk kan zeggen. Dat is wel fijn denk ik omdat er dan een paar jongeren zijn die hte van je weten en waarbij je het niet hoeft te verwerken.

ik hoop dat het je lukt en het helemaal oké om bi te zijn

Forum|alt.badge.img
  • June 16, 2025

Mag ik een update