Skip to main content

Ik weet het nu bijna zeker;
Ik vind jongens leuker dan meisjes maar hoe kan ik dit aan iemand vertellen?
Zou ik het eerst tegen een vriend of ouders zeggen en hoe?
Ik maak me ook zorgen of mijn klas of vrienden het zouden accepteren.
Als jullie goed advies hebben laat het zeker weten!
 

Ik heb het eerst aan een goede vriend verteld. Ook om een beetje te oefenen zeg maar.  Daarna aan m’n ouders en broer. Verder heb ik het ook in m’n TikTok en Insta bio gezet. Dan weet uiteindelijk iedereen het wel. 😄

Als je het moeilijk vind om het persoonlijk te vertellen zou je ook een brief voor ze kunnen schrijven en die op hun bed leggen of zo. Uiteindelijk moet je doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Ik snap dat je je zorgen maakt of mensen het gaan accepteren maar dat is eigenlijk iets waar je geen invloed op hebt. Daar kun je je dus beter niet druk om maken. Echte goede vrienden en je familie zullen je heus niet laten vallen.

Succes.


hoi @Kaasgenieter ,

 

Je kunt een kijkje nemen op https://nl.wikihow.com/wikiHowTo?search=uit+de+kast+komen

voor tips, maar doe het vooral op een manier die jij fijn vindt. 

Je bent niet verplicht het iedereen te vertellen. Kies zelf aan wie je het vertelt en wie als eerste.

 

Als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel. Zelf ben ik vorige zomer uit de kast gekomen….

 

oh @tim16 Tim zijn reactie zit volgens mij nog in de check…, 😅

 

Gr. MickeyMouse


Je bent verplicht het iedereen te vertellen. Kies zelf aan wie je het vertelt en wie als eerste.

Je bedoelt “je bent NIET verplicht” neem ik aan? 😉

Aan iedereen vertellen is sws niet te doen. Dan blijf je bezig. En het verspreid zich toch wel als een paar mensen het weten, vooral op school. 😄

oh @tim16 Tim zijn reactie zit volgens mij nog in de check…, 😅

Ja klopt. Ook mijn reactie op jouw ‘geheime aanbidder’ topic.

 

 


hoi @tim16 ,

 

Je bent verplicht het iedereen te vertellen. Kies zelf aan wie je het vertelt en wie als eerste.

Je bedoelt “je bent NIET verplicht” neem ik aan? 😉

waar zie jij dat@tim16 …..

nee, grapje, ik heb het net verbetertd haha 🤣😂

dankjewel voor het oplettennnnnn en dooorgevennnn 😎

 

EDIT: dat bedoelde ik iid

 

Gr. MickeyMouse

 


@Kaasgenieter 

Hey uit de kast komen kan best moeilijk zijn, ik herken dat. Ik vraag altijd een simpele vraag, wat vind jij van lgbt en of mensen die gay zijn? Als ze zeggen ik vind het gek, is het duidelijk een minder goed idee om uit de kast te komen. 

Ik zal voor jouw een methode kiezen die fijn voelde en veilig is, zo als je bang bent is misschien een appje wanner je op school bent handig of een briefje. Als je wat meer durft kan bijvoorbeeld een persoonlijk gesprekje en of met een vriend van je.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.


Reageer