Skip to main content
Vraag

uit de kast komen

• February 22, 2026
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo ik ben een jongen van 14 die gay is en ik vraag me af als er mensen zijn met tips voor uit de kast te komen. Ik weet al een jaar dat ik gay ben maar ik heb geen idee hoe ik het moest zeggen, maar ik ga deze vrijdag proberen uit de kast te komen bij men moeder. Ik zal dat doen in de avond wanneer ik naar mijn moeder ga en men zus moet gaan werken dus ben ik dan alleen thuis met haar. Ik weet gewoon niet hoe ik moet gaan zeggen en ben wel bang. Als iemand advies of tips heeft zeg ze aub.

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Misschien kun je dingen van te voren opschrijven die je wilt zeggen of je schrijft haar een brief en geeft die/ leest hem voor. Je kunt er bijvoorbeeld  inschrijven wat je voelt/ wanneer je het begon te merken etc.. je bepaald natuurlijk zelf wat je zegt.   Het is je moeder dus ik denk dat ze het echt wel begrijpt als je niet goed weet hoe je het moet zeggen, dat je het nu toch gaat zeggen is al knap! 🙂 ik hoop dat je er iets aan hebt en het je lukt om te zeggen.  Veel succes, komt vast goed.  😊

Groetjes 

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 23, 2026

hey ​@AnoniemBELGIE13 
mss is het niet nodig om uit de kast te komen als je 14 bent (zoals ik) ik denk dat het eig geen nut heeft om dat nu al te doen. Kan je niet een beetje w8tn tot je ouder bent? Tenzij je nu al vrienden naar huis wil nemen, of zo. Je weet opvoorhand al dat je ma gaat zeggen dat het "wel voorbijgaat" of dat het een "fase is in je puberteit" dus daar kan je alvast op voorbereiden. Je moet je ook nergens voor verontschuldigen  of schamen of dingen uit te leggen aan eender wie. Moet je moeder het absoluut weten? Of heb je graag dat iemand random het weet , dan kan je er hier altijd over praten. Maar het hangt van de relatie tussen jij en en moeder af of je het wil zeggen. Denk ik.

Knuffel, 
Ander 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 23, 2026

@Ander ik vind het wel nodig omdat het iets zwaar is om te verbergen en ik wil gewoon mezelf kunnen zijn thuis, maar dat gaat niet zonder dat ik uit kom (: maar mijn moeder is gelukkig totaal niet tegen lgbtq+ en stuent hun zelfs. Ik ben toch gewoon zenuwachtig!