Skip to main content
Vraag

uit de kast

• May 18, 2025
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben gay

En ik wil tegen mijn vrienden zeggen dat ik gay ben, maar ik weet niet hoe. 1 van mijn vrienden zegt  weleens als grapje, ben je gay? Dan zeg ik ja, maar ze denken dat het een grap is, maar eigenlijk is dat niet zo .

2 reacties

Hoi ik ben pan

Het is soms moeilijk om mensen te vertellen wat je echt bent en wat niet. Je kan dingen vertellen zodat je achter komt wat ze ervan vinden zoiets als. ‘Ik heb een vriend die gay is? Wat vind je daar van?’ En daaruit kan je bedenken of je het hun wil vertellen. En onthoud als ze je niet kunnen waarderen voor wie je bent kun je beter ook geen vrienden zijn.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hallo ​@Popcorn123 ! 
Het is supermoedig dat je je wilt openstellen tegenover je vrienden. Misschien kun je een keer rustig met ze praten en uitleggen dat je het echt meent als je zegt dat je gay bent, en dat het voor jou geen grapje is. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: “Ik wil iets belangrijks met jullie delen, want het is geen grapje als ik zeg dat ik gay ben. Dit is wie ik echt ben.” Kies een moment waarop jullie ontspannen zijn en je je veilig voelt. Echt vrienden zullen het respecteren en je steunen.

xx liefs Wolf 🐺