Vraag

twijfelen over je gender op je 11e, is dat niet wat laat?

  • 5 January 2022
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik ben 12 jaar, en eigenlijk toen ik bijna 11 was begon ik een beetje na te denken over of ik wel echt een meisje was en droeg ik ook meer(eigenlijk bijna alleen) jongenskleding. Toen eind maart (2021) begon ik me er wat meer in te verdiepen en kwam ik ook op het forum terecht. Maar is dat niet iets laat? In groep 6 droeg ik nog gewoon jurkjes en rokjes... ook al vond ik broeken wel fijner. Ik wist eigenlijk gewoon niet beter😅

Maar ja, als je op het forum kijkt zie je vaak dat mensen dan al veel eerder gaan twijfelen. Dus dat ik nu twijfel, ligt dat aan de leeftijd? Ik weet eigenlijk 100% zeker dat ik niet 100% een meisje ben maar weet ook niet wat wel. Ik dacht een tijdje demigirl maar toch weer niet nu.

Maar ik hoorde van iemand in tijdje geleden (vlgns mij m'n moeder) dat heel veel meiden van m'n leeftijd twijfelen dus ja.

Nu vraag ik me weer af of ik me niet aanstel😑

Bedankt voor het lezen in ieder geval!


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Er is geen leeftijd waarop je moet weten wat je gender is. Gender is een heel ingewikkeld iets, dus het is logisch dat je twijfelt. Het kan natuurlijk dat het twijfel is, doordat je weet dat er de mogelijkheid is. Maar je kunt ook twijfelen, omdat je ook echt niet cisgender bent. Er zijn mensen die extreme genderdysforie hebben en dus zeker weten dat ze niet cisgender zijn. Maar het kan ook dat je twijfelt, zoals jij, dan zou ik gewoon nog even goed nadenken. Veel mensen doen de jaren over om erachter te komen. Ik ben bijvoorbeeld 14 en weet het ook nog niet. Dus zoek gewoon op en maak je vooral geen zorgen. 
 

Veel succes! ❤️🍀

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn ook mensen van 45 die na een huwelijk mét kinderen toch nog transgender in transitie gaan. 

Dus om nou te zeggen dat je met 11 ‘laat’ bent… nee, echt niet.

Reageer