transjongens en ouders

  • 26 November 2020
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

ik ben 12 en kwam uit de kast als transgender toen ik 10 was. Mijn moeder rolde met haar ogen en zei dat het een fase is. Ik draag jongens kleding en heb korthaar en dat accepeerd ze, maar het feit dat ik trans ben en eigenlijk liever een jongen wil zijn weer niet.


5 reacties

Badge

hee! je moeder moet je gwn accpeteren vind ik! en ik zou haar uitleggen wat je voelt enz.

Hey,

Heel vervelend dat je moeder je niet accepteert. Gelukkig mag je wel jongenskleding dragen enzo. Ik denk dat het misschien handig is als je je moeder wat meer leert over wat transgender is. Je kunt bijvoorbeeld eens een documentaire kijken met haar en daarbij proberen uit te leggen hoe jij je voelt.

 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi 

Ik denk dat ik hier goed over mee kan praten omdat ik zelf transgender ben. Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat ouders denken dat het een fase is maar dat is het niet, en ik vind het best wel raar van hun. Als je denkt dat het lukt, moet je proberen dat er meer mensen zijn die net als jou zijn en dat het zeker geen fase is. Er bestaat een groep en dat heet Go en dat zijn 2 dagen in het jaar wanneer transgenders bij elkaar komen uit het hele land om erover te praten enz. Ik kom daar ook vaak en daarom weet ik dat wij niet de enige zijn. Er zijn daar steeds ongeveer 50 kinderen, maar dat is nog niet iedereen. Dus weet dat je niet alleen bent!

PS: Ik vind het heel knap van je dat je uit de kast bent gekomen! Er zijn heel veel mensen die het niet durven. Je ouders zouden juist trots op je moeten zijn

Nog een PS: Praat hierover met iemand die je vertrouwt!

Badge

je eigen leven gaat gewoon voor. dan moet je moeder het maar accepten dat je trans bent. ik dacht zelf een lange tijd dat het een fase was, maar dan zou die fase al wel 3 jaar duren. dus ik denk niet dat het een fase bij mij is dus dan moet je moeder dat ook niet denken!

ik ben zelf ook trans en ik ben nog niet uit de kast kan iemand daar tips voor geven?

Reputatie 1
Badge +1

hey!

het is heel jammer dat je moeder/ouders je niet accepteren. Ik zou met haar een gesprek aangaan, ja vraagt bijvoorbeeld ‘accepteer je mij?’ en als ze dan zegt nee zegt vraag je waarom niet. misschien dat je het dan te weten komt. misschien wil ze je wel accepteren maar vind ze het "raar". (ik trouwens niet hoor) het zou ook kunnen dat het geloof een rol speelt. 

veel succes, meisje

Reageer