Vraag

Transjongen

  • 9 May 2021
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Badge

Ik ben 12 en een transjongen ik weet het nu al 2 jaar, mijn moeder weet het nog niet en ik wil het graag vertellen. ze weet dat ik pansexual ben en dat vind ze goed alleen wil ze wel een jongen? de enigste die het weet is mijn beste vriendin maar die heeft niet bepaald goed avdvies. kan iemand mij helpen hoe ik uit de kast kom bij me moeder?

 


3 reacties

Hi Clay,

 

misschien kun je het verhaal van 'hoe Ky Niels werd’ erbij gebruiken om je verhaal aan je moeder uit te leggen?

 

https://www.npostart.nl/zappdoc-mensjesrechten/26-10-2014/VPWON_1234209

 

- begin quote

Ky wil een jongen worden. Samen met vriendin Sterre vertelt ze aan hun nieuwe klas op de middelbare school dat ze genderkinderen zijn.

 

Rotjes in drollen stoppen en dan aansteken, belletje trekken en heel veel voetballen. Daar wordt Ky superblij van, maar ze voelt zich ook al jaren ongelukkig omdat ze een meisjeslichaam heeft. Afgelopen zomer heeft Ky het eindelijk aan haar ouders verteld: ze wil een jongen worden. En ze wil een andere naam: Niels. Samen met vriendin Sterre, die eerst Tibor heette en dus een jongenslichaam heeft, vertelt ze aan hun nieuwe klas op de middelbare school dat ze genderkinderen zijn. Het is het begin van een nieuw leven als Niels. 'Hoe Ky Niels werd' gaat over de zoektocht en het recht om jezelf te mogen zijn, over jongens- en meisjesdingen, hormonen en meer van die verwarrende zaken.

- einde quote

 

Er is ook een vervolg/update en die kun je zien via:

https://www.zapp.nl/programmas/zappdoc/nieuws/25119-hoe-is-het-nu-met-niels

 

Heel veel succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Ik denk dat jou moeder vooral wil dat je gelukkig bent. Of je dan een jongen of meisje bent hoeft niet uit te maken. Je moeder accepteert je als pan. Dus waarom zou ze niet accepteren dat je een transjongen bent?

Hey,

het is belangrijk dat jij blij bent en zoals al gezegd word denk ik ook dat je moeder blij is als jij blij bent.

Veel succes.

Reageer