Skip to main content

Transjongen?

• March 18, 2026
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1

Haii! Ik ben 13 jaar en een meisje

Ik zit al een tijdje met de gedachte of ik nu een jongen of meisje ben. Vanaf toen ik 8 was heb ik me meer een jongen gevoeld, ik knipte mijn haar kort en droeg alleen jongens kleren, momenteel is mijn haar weer lang maar mag ik het niet knippen van mijn moeder want het “mooi” staat. Ik doe mijn haar vaak onder een muts en knutsel er een jongens kapsel van. Ik voel me daarmee comfertabel en gewoon hoe het zou moeten zijn.

gewoon wat kenmerken:

-1. Ik draag jongens kleding

-2. Ik wil alleen maar jongens kleding aan 

-3. Als ik jongens zie voel ik me altijd jaloers dat zij jongens zijn en ik niet

-4. Ik wil kort haar en masculine uitzien

-5. Ik haat mijn gesclachtsdelen en wil die van het ander geslacht (jongen)

-6. Als mensen me verwarren met een jongen voelt dat aan als een comliment

-7. Ik heb veel jongens vrienden en ik voel me soort van als een van hen alleen dan in het verkeerde lichaam

Als iemad tips ofzo heeft is dat fijn want ik weet het persoonlijk gewoon niet meer😭

-liefs

Tandenborstel :3

4 reacties

ey lwk, zo klonk het toen ik 13 was en wist dat ik trans was. lwk je bent pas 13 en hebt genoeg tijd om te denken. doe wat jij comfortabel vind

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 23, 2026

Heyy het kan zo zijn zeker met die dingen die je noemt. Maar ik kan je natuurlijk niet gaan labelen op basis van deze kenmerken. Maar ja het is mogelijk, kijk vooral ook wat jij fijner vindt. Je kan ook aan een vriend vragen die je  vertrouwd of ze eens hij/hem willen gebruiken. Neem vooral de tijd om het goed uit te zoeken en doe wat je fijn vindt. 

Forum|alt.badge.img

Heyy, ik heb ook die kenmerken, echt al sinds groep vier of zo (zit in de tweede). Ik heb ook super vaak gedachtes gehad of ik een jongen zou willen zijn, omdat ik me ook een beetje zo gedraag en me meer thuis hoor bij de jongens en zo. In groep zeven kwam ik er uiteindelijk achter dat ik lesbisch bent, maar ik heb nogsteeds gedachtes over hoe het zou zijn om een jongen te zijn. Het is totaal niet raar en ik denk dat bijna ieder meisje/jongen zich zoiets weleens afgevraagd!

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 29, 2026

Mijn BFF is een meisje dat zich niet gedraagt als typisch meisje. Ze heeft schijt aan stereotypes en doet lekker haar eigen ding. 

Zij is dus een tomboy zoals dat heet. Ze draagt jongensachtige kleren als hoodies, baggy jeans en sneakers en nooit rokjes jurkjes of hakken. Ze maakt zich niet druk om make-up of dat haar haar goedzit. Ze skate en voetbalt. Ze heeft jongensvrienden en natuurlijk ook mij. 

We hebben al heel veel gepraat met elkaar, en doen samen spelen, praten, knuffelen (knuffelen ook naakt op bed dus we kennen elkaars lichaam echt supergoed.) We hebben een topvriendschap waar alles bespreekbaar is. Het zegt helemaal niks over verliefdheid of seks: het gaat haar puur om de stijl, de vibe en wat ze leuk vind om te doen. Ze heeft in tegenstelling tot trans personen geen behoefte om echt in een jongen te transformeren, dus heeft niet de gedachte van in een verkeerd lichaam te zitten. Maar ze is wel bang dat haar vrouwelijke vormen binnenkort wss meer uitgroeien (borsten, lichaamsvorm), en voelt zich soms ongmemakkelijk dat die veranderingen niet gaan matchen met hoe zij vanbinnen voelt

Tomboy zijn (hoe je je kleedt en gedraagt) en geaardheid (op wie je verliefd wordt, sex-voorkeur) staan los van elkaar. Ze is gewoon hetero en valt op jongens. 

Sommige mensen zullen dit niet abnormaal vinden omdat ze alles aan seks of daten koppelen. 

De lijst die in je topic staat heb ik aan haar gevraagd en ze heeft hetvolgende gezegd:

-1. Ik draag jongens kleding - JA

-2. Ik wil alleen maar jongens kleding aan - JA

-3. Als ik jongens zie voel ik me altijd jaloers dat zij jongens zijn en ik niet - MIN OF MEER

-4. Ik wil kort haar en masculine uitzien - JA

-5. Ik haat mijn gesclachtsdelen en wil die van het ander geslacht (jongen) - NEE

-6. Als mensen me verwarren met een jongen voelt dat aan als een comliment - JA

-7. Ik heb veel jongens vrienden en ik voel me soort van als een van hen - JA
    alleen dan in het verkeerde lichaam - NEE

(Wat mijzelf betreft ik ben gewoon een jongen die er wel een beetje sissy uitziet met lang haar en een zacht huidje, en ik draag ook graag eens een rokje (meestal binnen want op straat/school durf ik niet meer. Het leukste is dat we beide samen af en toe echt omkleden (zij met mijn kleren - ik met gekochte rokjes en zo. En onze naakte-knuffel-sessies zijn uiteraard heel leuk - en leerrijk. Echt seks hebben we met opzet niet gehad, ik denk dat dat op dit ogenblik onze vriendschap negatief zou beinvloeden.)

Conclusie jij hoeft niet echt trans te zijn, maar tomboy kan best ook, tenzij je het oprecht gevoel hebt dat je echt een jongen bent of wil worden 

Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte he