Vraag

Transgender zijn ziekte?

  • 12 July 2023
  • 93 reacties
  • 1129 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hoi, ik denk dus dat transgender zijn een ziekte is, ik heb totaal geen hekel aan transgenders en ik accepteer ze ook maar ik ben er oprecht van overtuigd dat genderdysforie een ziekte is, ik ken zelfs iemand in het echt die spijt kreeg van z'n transitie en op het internet zijn er ook steeds meer mensen te zien die eerst transgender waren en na hun transitie heel veel spijt kregen er is zelfs een vrouw uit engeland die al heel vroeg in transitie ging ze was nog erg jong en zij klaagde die mensen aan omdat ze ook spijt kreeg en vind dat ze veel te snel al met je in transitie willen het zou kunnen dat hier mensen op het forum zijn die dit niet zouden waarderen als ze dit lezen maar iedereen verdiend vrijheid van meningsuiting dus ik ook, ik denk oprecht dat genderdysforie een mentale stoornis is.


93 reacties

Hey,

Ehmm, oké… Maar wat is nu de vraag precies? En je hebt inderdaad vrijheid van meningsuiting, maar wij ook, dus als we het er niet mee eens zijn, mogen we dat ook laten weten. Dat je het effe weet, als mensen er tegen in gaan! 

Ajuus!

Reputatie 3
Badge +3

-onnodige quotes verwijderd-

Klopt, je hoeft het niet met me eens te zijn want iedereen heeft idd vrijheid van meningsuiting, eigenlijk was het meer bedoeld als discussie en had ik het als gesprek moeten zetten I.P.V. vraag.

Reputatie 7
Badge +7

Transgender zijn is helemaal geen ziekte! Ik vind het super erg dat je zoiets zegt. Het is toch geen mening. Het is een feit dat transgender zijn geen ziekte is! Waarom vind je genderdysforie een ziekte maar seksualiteit niet?

Een transgender zijn is een meisje/ jongen die in een ander lichaam is geboren dan het hoort. Je mag van mij op Google opzoeken of het een ziekte is hé. Wedden dat Google je verteld dat het niet zo is.

Liefs xxx Banaantje <3

Hey,

Ik heb ouders niet nogal tegen het transgendergedoe zijn. Zelf vind ik het ook niet goed, maar leven en laten leven. Iedereen mag van mij doen wat ie wilt, dus ook trans.  Het is geen ziekte, da’s onzin!

Ajuus!

Hoi hoi,

Dit heb ik op internet gevonden:

In de vorige ICD (International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems) stond genderdysforie nog bij de geestesziekten. Nu staat het onder de naam genderincongruëntie in een hoofdstuk over seksuele gezondheid. Daarmee wordt transgender-zijn niet meer als psychische stoornis gepresenteerd, maar als een lichamelijke conditie, net als bijvoorbeeld zwangerschap. Zo’n ontwikkeling van ziektebeeld naar lichamelijke aandoening wordt depathologiseren genoemd.

Bron: https://coc.nl/who-schrapt-genderdysforie-van-lijst-geestesziekten/

Verder heb ik dit nog gevonden:

Over spijt na de transitie is niet veel bekend. Er is wel onderzoek uitgevoerd waaruit zou blijken dat het om kleine aantallen zou gaan, minder dan 1% van de transgender mensen.

Bron: https://transvisie.nl/transitie/volwassenen/na-medische-transitie/#:~:text=Spijt%20van%20de%20medische%20transsitie&text=Over%20spijt%20na%20de%20transitie,1%25%20van%20de%20transgender%20mensen.

Ikke13

Reputatie 7
Badge +17

ik denk oprecht dat genderdysforie een mentale stoornis is.

Dan heb je het dus fout, zoals je kunt lezen in de link die @Ikke13 heeft gepost.

maar iedereen verdiend vrijheid van meningsuiting dus ik ook

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat jouw mening dan ook automatisch klopt/juist is. Ik kan bijv. wel van mening zijn dat het gras paars is en dat bananen vierkant zijn, en ik ben vrij om die mening te hebben, maar het slaat natuurlijk nergens op.

Je moet altijd bereid zijn je mening aan te passen aan nieuwe info.

 

Dit is wel erg transfobisch. Transgender zijn is geen ziekte. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat moet iedereen voor zichzelf weten zolang ze andere mensen niet lastig vallen. Een mening is een mening en een mening is dus nooit goed of fout. Ik heb er helemaal niks tegen, ze moeten lekker weten wat of wie ze willen zijn. Als ze er spijt van krijgen is dat wel hun eigen schult, het is niet iets dat je moet doen voor de leuk en het is iets waar je heel erg goed over na moet denken. Weet je zeker dat je zoiets wilt ondergaan?

 

Ik krijg ook steeds vaker de impressie dat mensen zeggen dat ze iets zijn en dan weten ze eigenlijk geneens wat het betekent. Laatst was ik bij een zwembad en toen was er een meisje (die jongen wilt zijn) van ongeveer 13? Die moest dus heel nodig tegen mij zeggen dat hij lesbisch was en dat hij jongen zou worden. Dus ik snap het eigenlijk helemaal niets meer van. 

 

Voor de rest kende ik hem geneens en weet ik niet wie dat was. Dus dat was apart.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap niet hoe je erbij komt dat het een ziekte is. Ik vind dat ook best wel onzin.

 

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat jouw mening dan ook automatisch klopt/juist is. Ik kan bijv. wel van mening zijn dat het gras paars is en dat bananen vierkant zijn, en ik ben vrij om die mening te hebben, maar het slaat natuurlijk nergens op.

 

En het gras is niet paars maar blauw. Want geel (zon)+ blauw(gras)=groen

Dat is in mijn ogen een feit. Ik weet dat dit off topic gaat maar ik wou het toch even zeggen

Ik ga dan ook maar off-topic… Meen je dit serieus? Zet gras in een kamer met lichtblauw licht, dan is het nog groen (net effe getest). Wit licht, nog steeds groen (ook getest)

Reputatie 7
Badge +9

 

En het gras is niet paars maar blauw. Want geel (zon)+ blauw(gras)=groen

Dat is in mijn ogen een feit. Ik weet dat dit off topic gaat maar ik wou het toch even zeggen

Dat is gewoon fout. Precies zoals @OnbekendeAnnoniem zegt... gras blijft groen onder elk licht en is totaal niet blauw😂

 

Geloof me, na 2 jaar planten kweken onder diverse groeilichten kan ik je vertellen dat alle planten de zelfde kleur blijven houden onder alle lichten / lampen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen zoals UV - A licht, UV - B licht

Als je een te felle lamp hebt dan kan die de bladeren bruin maken, of als het een hele sterke concentratie is, kan ie er ook nog eens doorheen branden (denk aan een sterk laser of een zaklamp die 50000+ lumens is).

Je kan dus niet heel eff de kleur te veranderen van gras door hem onder een gekleurd led lampje te zetten😂

Reputatie 7
Badge +4

Oke ten eerste @ikweethetnietmeer2009 zo werken kleuren niet, ik zou het proberen uit te leggen zoals ik op school geleert heb. Zeg nooit meer dat kunst/bv nutteloos is.

Oke daar komt ie, als je een voorwerp hebt absorbeert hij licht of kaatst het af, gras is groen en absorbeert alle kleuren behalve groen en niet kaatst hij af waardoor het groen is. En zo werkt dat bij elke kleur zo. 

Bij zwart en wit is het net iets anders daarom worden dat ook 'niet kleuren' genoemd omdat het gene kleuren zijn.

Bij zwart word al het licht geabsorbeerd en bij wit word alles weg gekaatst.

 

 

Oké nu naar terug naar het topic

 

Wat jij zegt is geen mening maar een feit,  een feit kan goed of fout zijn maar het is te controleren.

en als je controleert kom je erachter dat het geen stoornis is.

 

Als ik hierboven iets fout hebt gezegt laat het me weten.

 

O en als tegenargument op dat het volgens jouw een stoornis is en je gelijk zou hebben kan ik ook over jouw zeggen dat je een antitransstoornis hebt. (niet gemeen bedoelt)

 

 

Groetjes, 

@Ann0 

Reputatie 3
Badge +3

Transgender zijn is helemaal geen ziekte! Ik vind het super erg dat je zoiets zegt. Het is toch geen mening. Het is een feit dat transgender zijn geen ziekte is! Waarom vind je genderdysforie een ziekte maar seksualiteit niet?

Een transgender zijn is een meisje/ jongen die in een ander lichaam is geboren dan het hoort. Je mag van mij op Google opzoeken of het een ziekte is hé. Wedden dat Google je verteld dat het niet zo is.

Liefs xxx Banaantje <3

Google heeft niet altijd gelijk, en seksualiteit is geen ziekte want dat is maar wat je net leuk vindt, dat is hetzelfde als ik zeg omdat ik blauw een leuke kleur vind en jij groen ben jij nu ziek, slaat nergens op en homo's lesbo's of bi mensen zijn niet degene die denken dat ze iets zijn wat ze helemaal niet zijn

Reputatie 3
Badge +3

Dit is wel erg transfobisch. Transgender zijn is geen ziekte. 

Hoe weet jij dat het geen ziekte is? En hoe is dit transfobisch? Een foob is dat je bang bent voor iets en ik ben niet bang voor transgenders

Reputatie 3
Badge +3

Hey,

Ik heb ouders niet nogal tegen het transgendergedoe zijn. Zelf vind ik het ook niet goed, maar leven en laten leven. Iedereen mag van mij doen wat ie wilt, dus ook trans.  Het is geen ziekte, da’s onzin!

Ajuus!

Hoe weet je dat het geen ziekte is?

Reputatie 3
Badge +3

 

Die getallen zijn onzin, er is zelfs een documentaire die heet what is a woman en die is van matt walsh, daaruit blijkt dat 80% van alle transgenders die genderdysforie ervaren vanzelf weer weggaat

Reputatie 3
Badge +3

 

Je bewijst juist mijn punt tim, transgenders kunnen zelf ook denken dat ze een jongen zijn bijv wanneer ze geboren zijn als meisje maar dat betekent niet meteen dat het ook echt jongens zijn.

Hoe weet jij dat het geen ziekte is? En hoe is dit transfobisch? Een foob is dat je bang bent voor iets en ik ben niet bang voor transgenders

Heb je een betrouwbare bron die jouw mening ondersteund?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ruben09,

 

ik zie dat de KT die verwijzing naar een bepaalde film die jij gebruikt als bron voor wat jij hier schrijft al weg heeft gehaald.

Ik snap wel dat ze dat hebben gedaan, want zowel de maker, de film  als de promotor van die film zijn niet echt onomstreden. Ik moet wel zeggen dat ze verstand van PR hebben. Door advertentieruimte te kopen met geld afkomstig uit een ultra conservatieve hoek maken ze reclame voor deze film op populaire sociale media.

Ik had hier graag een linkje gezet met wat info die duidelijk maakt hoe er ook gedacht wordt over die film, dus niet alleen door die gebrainwashde aanhangers van de makers van die film, maar ik denk dat de KT daar geen prijs op gaat stellen, aangezien ze jouw verwijzing ook al weggehaald hebben.

Ook  een wikipedia linkje naar die film is misschien niet toegestaan hier, omdat dit naast een iets objectievere kijk op die film en zijn maker (wat positief is, lijkt mij), toch weer een hoop ongewenste aandacht aan die film geeft.

 

Je mag best een mening hebben hoor, maar als ik jou was zou ik toch wat meer bronnen raadplegen.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +7

Google heeft niet altijd gelijk, en seksualiteit is geen ziekte want dat is maar wat je net leuk vindt, dat is hetzelfde als ik zeg omdat ik blauw een leuke kleur vind en jij groen ben jij nu ziek, slaat nergens op en homo's lesbo's of bi mensen zijn niet degene die denken dat ze iets zijn wat ze helemaal niet zijn

Volgens mij snap je het niet. Transgenders zijn meiden/jongens, maar alleen in een ander lichaam dan dat het hoort. 

Je bewijst juist mijn punt tim, transgenders kunnen zelf ook denken dat ze een jongen zijn bijv wanneer ze geboren zijn als meisje maar dat betekent niet meteen dat het ook echt jongens zijn.

Transgenders zijn echte jongens/meiden, maar alleen in een ander lichaam. Dat ze een ander lichaam hebben betekent het niet opeens dat ze geen echte jongens/meiden zijn. 

Hoe weet je dat het geen ziekte is?

Hoe weet jij zo zeker dat het een ziekte is? Jij vind dat het een ziekte is. Het is een feit dat het geen ziekte is. 

Liefs xxx Banaantje 

Reputatie 3
Badge +3

Heb je een betrouwbare bron die jouw mening ondersteund?

Welke mening? Dat transgender zijn een ziekte is of dat ik geen transfoob ben?

Reputatie 3
Badge +3

Ik kom daar bij omdat die mensen zich voelen of denken dat ze iets zijn wat ze helemaal niet zijn, waarom vind jij het onzin dat het geen ziekte is?

Welke mening? Dat transgender zijn een ziekte is of dat ik geen transfoob ben?

 

Over dat transgender zijn een '’ziekte'’ is.

Reputatie 3
Badge +3

 

Over dat transgender zijn een '’ziekte'’ is.

Er staat niet per se dat het een ziekte is maar het blijkt dat ongeveer 80% van de jongeren die genderdysforie ervaart dat het vanzelf weer weggaat, dat is toch wel deels een indicatie dat het een mentale stoornis is, zeker de mensen die spijt kregen van hun transitie in andere landen andere mensen aanklagen omdat ze mensen te vroeg laten beginnen met hun transitie, die mensen die spijt ervan kregen beweren dat ze eigenlijk toen gewoon ziek in hun hoofden waren,

 

https://www.wyniasweek.nl/bart-jan-spruyt-stop-de-nieuwe-transgenderwet/

 

Reputatie 7
Badge +17

Aan het onderzoek waar die 80% uitkwam mankeerde nogal wat. Meer daarover kun je hier lezen:

https://www.clairestranstalks.co.uk/news/do-80-of-young-people-really-grow-out-of-being-transgender

https://www.huffpost.com/entry/the-end-of-the-desistance_b_8903690

https://inews.co.uk/opinion/comment/the-studies-that-tell-you-some-trans-kids-grow-up-to-change-their-mind-are-deeply-flawed-heres-why-152331

https://gidreform.wordpress.com/2014/02/25/methodological-questions-in-childhood-gender-identity-desistence-research/

Reageer