Vraag

Transgender hoe vertellen

  • 20 October 2021
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben Tom 12 jaar en ik voel me als een meisje, maar ik durf geen info aan mijn ouders te vragen. En ik ben bang dat mijn beste vriend mij niet meer aardig zou vinden. Dus heeft iemand tip of is iemand transgender dan zou ik het fijn vinden om te praten. 


3 reacties

Heb je misschien vertrouwenspersonen op school? Het kan helpen als je met een van hun praat. Dan kunnen ze je vast verder helpen.

Er zijn volgens mij maar twee scenario's als je het aan je ouders verteld. Zeker sinds het meer normaal aan t worden is allemaal.

  1. Je ouders vinden het niet erg en willen je graag helpen. Hartstikke fijn.
  2. Je ouders moeten even wennen aan t idee dat je een meisje bent. Misschien worden ze eerst boos, maar langzamerhand zullen ze het gaan begrijpen. Anders kan je altijd nog met een vertrouwenspersoon praten.

Je moet het niet eeuwig blijven verbergen, dat lijkt mij alleen maar moeilijk en niet bepaald fijn.

 

Xoxo,

1anoniempje1

lBij “genderpraatjes.nl” kun je informatie vinden en eventueel chatten/bellen/mailen met een vrijwilliger, zij zijn zelf ook transgender en kunnen je misschien beter helpen

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben ook een transgendermeisje ik zou graag met je willen praten hierover als jij dit ook wil

 

Reageer