Vraag

transgender?

  • 12 March 2023
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik ben op het moment genderfluid maar ik voel me echt meer mannelijk en wil ook wel echt mannelijk genoemd  worden. Dit is dan transgender denk ik. Maar ik draag ook graag kleedjes. Hoe zit het dan want ik voel me eigenlijk echt niet vrouwelijk.

 

Alvast bedankt.


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben op het moment genderfluid maar ik voel me echt meer mannelijk en wil ook wel echt mannelijk genoemd  worden. Dit is dan transgender denk ik. Maar ik draag ook graag kleedjes. Hoe zit het dan want ik voel me eigenlijk echt niet vrouwelijk.

 

Alvast bedankt.

Je kan net als mij Transmasc zijn of Non binaire transman zijn. 

Badge

Transgender is een overkoepelende term voor iedereen die zich niet identificeert met hun aangeboren geslacht. Dus ook als je je als genderfluid identificeert ben je transgender. Nu dat vraag stuk uit de weg is denk ik dat het vooral heel belangrijk is om gewoon je gevoel te volgen. Het hebben van een label hoeft niet per se. Jij kan ook gewoon jij zijn. Mocht je het hebben van een label toch fijn vinden is de enige manier om die te vinden: uitzoeken waar je je comfortabel bij voelt. En dat uitzoeken gaat niet via het internet… 

Ga lekker experimenteren met voornaamwoorden, kleding, etc. En dan vanzelf ondervind je wel wat je fijn vind, wat bij jou past en dus wie jij hebt. 
 

Heel veel plezier en succes op jouw weg naar jezelf. 
 

ps. Het is niet gemakkelijk, maar geniet ook van de reis want voor je het weet ben je al bij je eindbestemming….

Reageer