Ik heb een dilemma. Ik heb namelijk vorig schooljaar een biologie docent gehad, die tijdens het onderwerp seksualiteit, hele transfobe en discriminerende dingen heeft gezegd. Zo zei hij dat trans zijn een trend was onder jongeren en dat non binaire mensen alleen maar non binair waren om "anders" te zijn of om juist bij de lhbtiq+ community te horen. En zo dus eigenlijk de identiteit van mensen ontkende of niet serieus nam. Ook zei hij dat draq queens half naakt kinderen voor zouden lezen op basisscholen in de verenigde staten. Wat helemaal niet waar is omdat draq queens niet per definitie seksueel zijn, maar door veel mensen wel zo gezien worden.
Ik durfde er niks van te zeggen omdat ik bi ben en bang was dat mensen daar dan achter zouden komen, als ik voor de lhbtiq+ community zou opkomen.
Inmiddels een jaar later heb ik een andere docent maar het zit me nog steeds dwars. En dan zeker omdat er misschien dus wel leerlingen nu bij hem in de klas zitten die trans of non binair zijn, en ook deze dingen te horen krijgen. Aan de andere kant zouden docenten ook een eigen mening moeten kunnen hebben denk ik, maar ja moet dat dan ook als dat discriminerend is.
Ik twijfel dus of ik nog een keer terug moet gaan naar de docent om hier een gesprek over te voeren.
Alvast bedankt als jullie kunnen helpen 🥰