Skip to main content
Vraag

trans worden

• August 4, 2025
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik wil graag van jongen naar meisje gaan ,maar ik weet niet hoe ik dat ga doen en vertellen .

Heeft iemand tips????

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@JeFinn,

Wat moedig dat je dit deelt. Als je voelt dat je van jongen naar meisje wilt gaan, dan is dat iets wat je serieus mag nemen. Het kan spannend en verwarrend zijn, zeker als je niet weet hoe je dit moet vertellen. Weet dat je niet de enige bent, veel mensen voelen zich net als jij en zoeken ook hun eigen weg hierin.

Begin rustig: je hoeft niet alles meteen te weten of te doen. Je kunt klein beginnen, bijvoorbeeld met andere kleding, een andere naam of voornaamwoorden, gewoon om te voelen wat bij je past. Als je iemand vertrouwt, zoals een vriend(in), familielid of iemand op school, kun je proberen je gevoel te delen. Je zou kunnen zeggen: “Ik voel me niet echt een jongen, maar meer een meisje, en ik wil daarover praten.” Dat is spannend, maar het lucht vaak op.

Wat je ook kiest of voelt: je bent niet raar en je gevoel is echt. Je mag jezelf zijn, en je hoeft het niet allemaal alleen te doen. Als je hulp of steun nodig hebt, zijn er mensen die je willen begrijpen. Je bent goed zoals je bent. 💛

xx liefs Wolf 🐺