Skip to main content
Vraag

trans in de kast?

• June 24, 2025
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

even een vraagje, ik ben 14 (bijna 15) en heb voor mezelf uitgemaakt dat ik een transmeisje ben. Mijn familie zou dit absoluut niet accepteren dus blijf ik nog “even” in de kast. Iemand tips om in transitie te gaan in de kast zonder hormonen.

groetjes,

Sops

2 reacties

Anonimyy
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 27, 2025

Onnodige quote verwijderd

​​​​​​​

hii

ik ben 14 jaar en zelf ook een transmeisje en wat ik geleerd heb is dat als jij je een meisje voelt maar je bent en jongen en je hebt het al lang zou ik gewoon uit de kast komen en als je familie daar niet zo blij mee is is dat hun probleem en ze zullen altijd van je houden en ze zullen je altijd steunen!

ik hoop dat dit je een beetje zelfvertrouwen heeft gegeven en ik zou zeggen succes met alles!

Groetjes

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Sn.anoniem, wat fijn dat je je verhaal deelt, dat is echt moedig. Het is begrijpelijk dat je je nog niet helemaal kunt laten zien zoals je bent als je familie het waarschijnlijk niet accepteert. Toch zijn er manieren om stapjes te zetten in je transitie, ook als je nog niet open bent en geen hormonen gebruikt. Je kunt kleine veranderingen proberen in je uiterlijk, zoals een kapsel of kleding die beter bij jou passen, zonder dat het meteen opvalt voor je familie. Zoek steun bij vrienden of online communities waar je met mensen kunt praten die je juiste voornaamwoorden gebruiken, dat helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen. Het kan ook fijn zijn om een dagboek bij te houden waarin je je gevoelens opschrijft. Zorg goed voor jezelf en probeer stress te verminderen met dingen die je leuk vindt, zoals sporten of meditatie. Bereid je alvast voor op de toekomst door informatie te lezen over de stappen van een transitie, zodat je straks goed weet wat je kunt verwachten. Misschien is er ook iemand in je omgeving, zoals een leraar of een vriend, waar je voorzichtig mee kunt praten voor extra steun. Het belangrijkste is dat jij je veilig en prettig voelt, en niets hoeft te doen waar je nog niet klaar voor bent. 

xx liefs Wolf 🐺