Vraag

Trans ftm

  • 22 December 2020
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hi, 

Ik had wat vragen over trans zijn ftm. Als je dan aan de hormonen gaat, hoe lang duurt dat? Als je na een tijdje stopt met hormonen, blijf je dan zoals je op dat moment bent? Hoe duur is het ong om hormonen te nemen? 

En top operatie. Dat je je borsten weghaalt. Hoe duur is dat ong?

Misschien wat rare vragen, en misschien moet ik het ook wel aan de huisarts vragen, maar ik  ben nog wat onzeker over dit. 

^^


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo @Shingo_Mori,

Een operatie kost zeker wel meer dan $1,000, en aan de hormonen duurt volgens mij een paar maanden (4/5) voordat je verschil ziet, en ja dan is het permanent, en hormonen zijn ook niet al te goedkoop, maar praat er is met je ouders over, die hebben er vast meer verstand van dan ik.

 

flopflop13

Reputatie 1
Badge +1

Ha, nee die hebben er ook geen verstand van. Ze zijn nogal homophobic dus ik kan er niet echt overpraten. Maar bedankt voor je antwoord. 

Word zoiets verzekerd? dat je maar een deel zelf hoeft te betalen?

Reputatie 5
Badge +6

 

Word zoiets verzekerd? 

Het wordt ZEKER niet verzekerd, je kiest er namelijk zelf voor, veel geluk nog

 

Word zoiets verzekerd? 

Het wordt ZEKER niet verzekerd, je kiest er namelijk zelf voor, veel geluk nog

Het word wel verzekerd, het is niet iets waar je voor kiest.

 

Reputatie 5
Badge +6

 

Word zoiets verzekerd? 

Het wordt ZEKER niet verzekerd, je kiest er namelijk zelf voor, veel geluk nog

Het word wel verzekerd, het is niet iets waar je voor kiest.

 

Ja hallo, een verzekering gaat niet verzekeren dat jij je borsten weghaalt, wel de herstel kosten, maar niet de operatie zelf...

Badge

Hi, in nederland moet je als eerst in therapie om zeker van te zijn dat je trans bent, de wachtlijst kan jaren duren de therapie duurt ook lang daarna mag je hormonen en surgerie. Dus het duurt helaas best lang voordat je het alleen krijgt en het is ook heel duur.

Reageer