trans en moeder

  • 16 January 2023
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey ik ben een 15 jaar oude transjongen en heb laatst een gesprek ingeplanned bij mijn huisarts om me door te verwijzen. Alleen moet mijn moeder hier bij zijn  en gaat ze haar transfobische denigrerende mening geven. Ook staat ze het niet toe dat ik op m'n 16e of 17e al aan de testo ga maar ik wil het zo snel mogelijk sinds ik me echt kut voel en heel dysforisch ben. Ook wil ze niet met mij praten over dit onderwerp en word ze meteen dan boos.

 

Wat moet ik in gods naam doen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @komkommerfan ,

 

wat een nare situatie en wat jammer dat je nog geen reacties hebt gehad. Wel heel goed dat je er over wil praten.

Als je wil, zou je eens met De Kindertelefoon kunnen bellen of chatten om samen met de medewerker te bespreken wat je hieraan kan doen. We zijn elke dag te bereiken tussen 11 en 21 uur.

 

Veel sterkte en succes,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Vanaf je 16de mag je zelf beslissingen maken over medische behandelingen. Dat kan je moeder dan dus niet meer tegenhouden ook al is ze het er niet mee eens.

Reputatie 7
Badge +15

Zoals tim16 al zegt…. Je mag het zelg bepalen…… Hier nog wat tips , een ander topic, misschien kan je dat wat helpen…….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer