Skip to main content

Heyy mensjes op dit forum, ik ben een meisje van 14 jaar.

Ik ga me verhaal ff doen (als je me andere topics hebt gezien van ongeveer 7 maanden terug weet je al bijna me hele verhaal):  ik ben dus een meisje maar ik heb me niet altijd een meisje gevoelt. Ik weet nog van een keer toen ik klein was en naar school liep ik tegen mijn moeder zie van “mama ik wil geen meisje zijn maar een jongen”. Me moeder ging me toen uitleggen dat meisjes prima met jongens speelgoed konden spelen en dat meisjes ook broeken aan konden doen, en dat kon andersom niet (vond mijn moeder). Ik heb het toen met rust gelaten en vond het wel prima. Natuurlijk vond ik zwemmen altijd wel heel kut want ja bikini of zwempak. Toen ik in de puberteit kwam begon me lichaam natuurlijk te veranderen en dat vond ik totaal niet leuk. Ik begon mijn lichaam zelfs een beetje te haten. Ik heb ongeveer 1.7 jaar geleden onderzoek gedaan over trans en bi zijn enzo, alleen ben ik ook gelovig en zei ik tegen mezelf “nee je bent een meisje en je blijft een meisje”. Dus ik heb het daarna weer laten zitten. Toen 7 maanden geleden heb ik op TikTok een acc gemaakt over dat ik transgender was maar daar ben ik inmiddels mee opgehouden want ik dacht dat het slechte invloed op me had. Nu had ik laatst weer precies hetzelfde gevoel als 7 maand terug, dat spannende gevoel van een jongen zijn en op meisjes verliefd zijn en flirten enzo samen met een aparte geur (geen rare vieze geur ofzo mr gwn een lekkere rare geur die ik nog nooit eerder had geroken voor dit hele gebeuren). 

Ik denk dat ik transgender ftm en bi ben. Omdat ik me wel aangetrokken voel door sommige meisjes en ik voel me een jongen. Maar ik ben bang dat god me zal straffen als ik niet naar hem luister.. Ik zit daardoor weer in die indentiteitscrisis. Heeft iemand misschien tips?? 

-ROBI-

(sorry voor die hele lap tekst trouwens en misschien onduidelijk verhaal :p )

Hey,

Geloof je in God? Wil je hem dienen?

Zo nee, kan ik je niet helpen (zijn gelukkig nog genoeg forummers die dat wel kunnen (: )

Zo ja, heb ik een bijbel tekst voor je:

Romeinen 2:1-24. Ik hem effe hieronder neerzetten. Ik heb effe dik gedrukt en onderstreept over het oordeel van God. Als je gelooft dan kan je zekers bang zijn voor een straf als je toch voor trans kiest.

1Therefore thou art inexcusable, O man, whosoever thou art that judgest: for wherein thou judgest another, thou condemnest thyself; for thou that judgest doest the same things. 

2But we are sure that the judgment of God is according to truth against them which commit such things. 

3And thinkest thou this, O man, that judgest them which do such things, and doest the same, that thou shalt escape the judgment of God? 

4Or despisest thou the riches of his goodness and forbearance and longsuffering; not knowing that the goodness of God leadeth thee to repentance? 

5But after thy hardness and impenitent heart treasurest up unto thyself wrath against the day of wrath and revelation of the righteous judgment of God; 

6Who will render to every man according to his deeds: 

7to them who by patient continuance in well doing seek for glory and honour and immortality, eternal life: 

8but unto them that are contentious, and do not obey the truth, but obey unrighteousness, indignation and wrath, 

9tribulation and anguish, upon every soul of man that doeth evil, of the Jew first, and also of the Gentile; 

10but glory, honour, and peace, to every man that worketh good, to the Jew first, and also to the Gentile: 

11for there is no respect of persons with God.

12For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law; 

13(for not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified. 

14For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves: 

15which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;) 

16in the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.

17Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God, 

18and knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law; 1

9and art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness, 

20an instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law. 

21Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal? 

22Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege? 

23Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?

24For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written.

 

En de vertaling, natuurlijk.

1Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.

2En wij weten, dat het oordeel Gods naar waarheid is, over degenen, die zulke dingen doen.

3En denkt gij dit, o mens, die oordeelt degenen, die zulke dingen doen, en dezelve doet, dat gij het oordeel Gods zult ontvlieden?

4Of veracht gij den rijkdom Zijner goedertierenheid, en verdraagzaamheid, en lankmoedigheid, niet wetende, dat de goedertierenheid Gods u tot bekering leidt?

5Maar naar uw hardigheid, en onbekeerlijk hart, vergadert gij uzelven toorn als een schat, in den dag des toorns, en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods.

Welke een iegelijk vergelden zal naar zijn werken;

7Dengenen wel, die met volharding in goeddoen, heerlijkheid, en eer, en onverderfelijkheid zoeken, het eeuwige leven;

Maar dengenen, die twistgierig zijn, en die der waarheid ongehoorzaam, doch der ongerechtigheid gehoorzaam zijn, zal verbolgenheid en toorn vergolden worden;

9Verdrukking en benauwdheid over alle ziel des mensen, die het kwade werkt, eerst van den Jood, en ook van den Griek;

10Maar heerlijkheid, en eer, en vrede een iegelijk, die het goede werkt, eerst den Jood, en ook den Griek.

11 Want er is geen aanneming des persoons bij God.

De Joden en de Wet

12Want zovelen, als er zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en zovelen, als er onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden;

13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;

14Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, dezen, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet;

15 Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende).

16 In den dag wanneer God de verborgene dingen der mensen zal oordelen door Jezus Christus, naar mijn Evangelie.

17Zie, gij wordt een Jood genaamd en rust op de wet; en roemt op God,

18En gij weet Zijn wil, en beproeft de dingen, die daarvan verschillen, zijnde onderwezen uit de wet;

19En gij betrouwt uzelven te zijn een leidsman der blinden, een licht dergenen, die in duisternis zijn;

20Een onderrichter der onwijzen, en een leermeester der onwetenden, hebbende de gedaante der kennis en der waarheid in de wet.

21Die dan een anderen leert, leert gij uzelven niet? Die predikt, dat men niet stelen zal, steelt gij?

22Die zegt, dat men geen overspel doen zal, doet gij overspel? Die van de afgoden een gruwel hebt, berooft gij het heilige?

23Die op de wet roemt, onteert gij God door de overtreding der wet?

24Want de Naam van God wordt om uwentwil gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven is.

 

Je moet wel kiezen….

 

(bewerking...)

Ik lees net in je andere topic dat je een transjongen ben, die topic is voor deze geplaatst, dus hoe zit het nu? Heb je jezelf wel geïdentificeerd, of ben je na een dag alweer veranderd van identiteit? Ik snap het nu i.i.g niet meer. Dus hoe zit het nu precies?

 


heyy @Robi12 ik snap dat je in een lastige situatie zit….. (ik ben zelf niet gelovig) ik zou zelf doen wat ik wil en als je je aangetrokken voelt door meisjes als je je een meisje voelt dan mag dat ook hoor! het maakt niet uit op welk geslacht je verliefd word


Maar God houdt toch van iedereen en vergeeft hen voor hun zondes? 


@Thijsiscool Ja, tuurlijk ik beweer toch ook niet dat het niet zo is? Zowel moet je het maar zeggen, hoor! Ik denk dat je zelf de tekst moet opzoeken, want ik zit midden in een Engelstoets, dus heb geen tijd, maar ergens staat dat als je geen vergeving vraagt en de zonden door blijft zetten, er niet vergeven kan worden. We moeten onze zonden belijden (nieuwe testament ergens).  Heb je openbaring wel eens gelezen? (Gewoon een vraag...), daarin staat het ook over de zonden. Het zijn ‘maar’ 22 hoofdstukken, zover ik weet. Ik zou persoonlijk geen vergeving vragen, als ik het de volgende keer express zou doen. Volgens mij is de TS alleen bang voor het oordeel… Naja, verder heb ik ook geen idee!

Als het niet klopt, moet je het maar weer zeggen, hoor!

Adios!


Hee!

Ik ben zelf niet christelijk, maar zou graag wel een reactie willen achterlaten.

God heeft de mens gemaakt, wat ook in de bijbel staat, hij heeft dus ook jou gemaakt. Hij heeft jou gemaakt zoals je bent, en je mag best ontevreden zijn daarmee.

Als voorbeeld neem ik mensen die zonder een bepaald ledemaat zijn geboren (een arm bijvoorbeeld). Deze mensen groeien op, en kunnen misschien graag twee armen willen hebben. Ze zijn dan ontevreden, ondanks dat god hun zo wel op aarde heeft gezet. Ze kunnen later misschien ook een armprothese nemen. Dit is toch  geen zonde? Dit voorbeeld kun je vergelijken met geslacht/gender. Je bent als meisje op aarde gezet, en zou daar graag verandering in willen brengen.

Een tip lijkt mij om naar jezelf te kijken, en niet in contact te komen met bepaalde invloeden. En zo op een conclusie te komen.

Mijn excuses als dit misschien niet helemaal klopt met de bijbel, of als mensen zich aangevallen voelen/gedisrespecteerd!

Groetjes,

iemand


@Robi12 , @gwn iemand haha 
Heyy! Het is helemaal niet erg om gelovig en lgbtq+ te zijn! Meningen verschillen en je mag zijn wie je wilt zijn!


Heyy! Ik weet nog laatst dat er in de stad waar ik woon een ‘Pride parade’ werd gehouden, en daar liepen mensen rond met een bordje waar opstond : “God heeft geen kast!”

En dat vond ik wel goed om te laten zien aan andere mensen dat het niet uitmaakt wie je bent of wat je geloofd, hoe je eruit ziet en wat je wilt dragen,  je mag zijn wie je wilt zijn!

Hoop dat dit hielp, en dat je je misschien nu al wel weer met de tips van andere mensen je beter voelt!


Niemand mag volgens mij namens een God tegen een ander zeggen wat wel en niet mag op het gebied van liefde en jezelf zijn. En als God goed is, vind Hij het helemaal niet fout, wanneer je van een ander houd ! 

Wist je trouwens dat er kerken genoeg zijn die het helemaal top en oké vinden hoe iemand is ? Ik vond dit voorbeeld :  https://www.remonstranten.nl/mijn-god-trouwt-ook-homos/   

Zo kan (en hoort) het dus ook ! Ik zou je dan adviseren eens met die kerk te bellen of mailen over je angst. Maar God straft geen liefde hoor !  Trouwens een boek is een leidraad uit een bepaalde tijd, en door mensen geschreven.  Maar hoe dan ook,  je kunt dus gerust eens bij die kerk info vragen over je twijfels, want de ouderwetse  mensen met hun ouderwetse godsdienst-ideeën roepen wel heel hard van alles, maar dat betekent helemaal niet dat ze gelijk hebben ! En ze schreeuwen niet uit naam van God maar uit zichzelf. Hoef jij je dus niks van aan te trekken !

Groetjes liefs Tartan X


@Tartan13 

Niemand mag volgens mij namens een God tegen een ander zeggen wat wel en niet mag op het gebied van liefde en jezelf zijn. En als God goed is, vind Hij het helemaal niet fout, wanneer je van een ander houd ! 

bedoel je daar mijn reactie mee? Effe gewoon een vraagje, hoor..

Wist je trouwens dat er kerken genoeg zijn die het helemaal top en oké vinden hoe iemand is ? Ik vond dit voorbeeld :  https://www.remonstranten.nl/mijn-god-trouwt-ook-homos/   

klopt 

Zo kan (en hoort) het dus ook ! Ik zou je dan adviseren eens met die kerk te bellen of mailen over je angst. Maar God straft geen liefde hoor !  Trouwens een boek is een leidraad uit een bepaalde tijd, en door mensen geschreven.  Maar hoe dan ook,  je kunt dus gerust eens bij die kerk info vragen over je twijfels, want de ouderwetse  mensen met hun ouderwetse godsdienst-ideeën roepen wel heel hard van alles, maar dat betekent helemaal niet dat ze gelijk hebben ! En ze schreeuwen niet uit naam van God maar uit zichzelf. Hoef jij je dus niks van aan te trekken !

Ik citeerde persoonlijk alleen maar een paar bijbelteksten. Ik ben wel ouderwets, zoals jij het noemt. Ik geloof gewoon dat het niet goed is, en als anderen daar andere opvattingen over hebben, is dat ook helemaal goed. Leven en laten leven. Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat er in de bijbel duidelijk staat dat het niet mag. Ik hou me zelf ook niet helemaal aan de bijbel, dus ik begrijp het wel 😉. Het was ook zekers niet mijn bedoeling om het af te keuren en als ik mijn eigen reactie lees, was dat ook niet de aardigste... dus hierbij sorry! Was absoluut niet slecht bedoeld. Ik ben inderdaad niemand om over andere te oordelen. Ben zelf net zo slecht (of goed🤔)

Groetjes liefs Tartan X

En hopen dat me ouders dit nooit lezen, die hebben nogal andere opvattingen hier over...😬


Hoi hoi @OnbekendeAnnoniem  nee joh, ik bedoel niemand in het bijzonder, ik had jouw reactie pas gelezen nadat ik 'm zelf had geplaatst. Ik vind gewoon dat niemand bang hoeft te zijn voor welke God  dan ook en al helemaal niet omdat andere mensen dat zeggen. Dan zegt Hij dat wel zelf 😉 Ik val niet iemand persoonlijk aan, maar ik zeg wel wat ik hier van vind. De Bijbel is een bundel boeken trouwens die elkaar ook vaak tegenspreken, en niet 1 op 1 toepasbaar op vandaag de dag, zo denk ik . Maar ieder denkt wat ie wil. Zolang dat maar niet voor een ander geldt mag iedereen zo woke of ouderwets zijn als ie wil hoor 😉  No offence ! :)

Maar mijn tekst is dus geen reactie op jou, maar op de vraag van de TS .

Groetjes liefs Tartan X


1 opmerking nog algemeen:  in het nieuwe testament staat dat Jezus zelf zegt: oordeel niet zodat u niet geoordeeld wordt. Volgens mij is Jezus de belangrijkste persoon uit de bijbel en daarmee overruled hij alle anderen. Dat zegt hij trouwens zelf ook over de 10 geboden, want hij zegt dat in het oude testament staat “oog om oog tand om tand”maar Jezus  corrigeert dat en zegt dan “keer ook de andere wang toe".  Als de bijbel dan toch leidend is, zijn de teksten van de belangrijkste persoon uit die bijbel al helemaal leidend, lijkt mij, en daarom verbaas ik mij er over dat zoveel mensen die religieus zijn zo veel oordelen hebben over anderen, Hun voorbeeld, Jezus, zegt zelf dat dat niet mag. 

Ook dit bedoel ik niet persoonlijk naar iemand :)

Groetjes liefs Tartan X


Reageer