Skip to main content
Vraag

Tips om sociaal in transitie te gaan

• February 25, 2026
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hallo mensen!

Dus ik ben AMAB en heb recent ontdekt dat ik bigender ben (deels jongen, deels meisje). Ik zoek nu naar manieren om sociaal in transitie te gaan, dus vrouwelijke kleding en make-up proberen, etc. Heeft iemand hier tips voor? Ik heb ook niet super veel geld, en ik ben nog niet naar iedereen uit de kast gekomen, dus dat maakt het allemaal wat ingewikkelder.

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 25, 2026

Hey, ​@PietPirat 🙂 

Kun je misschien gaan "shoppen" met iemand waarbij je al wel uit de kast bent? En wat je koopt hoeft écht niet duur te zijn; genoeg winkels hebben goedkope spullen en een kringloop ook zeker wel. 

Make-up hebben ze daar wrs niet😉 maar kleren wel. 

Veel succes!

Liefs, Yusa 😘

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • March 1, 2026

Hi!

Wat leuk dan dat je iets hebt gevonden wat bij je past! Voor kleding zou je ook online kunnen bestellen als dat mag van je ouders. Of shoppen en met contant geld betalen als je helemaal anoniem wilt zijn😅 Ik koop ook vaak make-up bij een gewone drogist, daar kijken ze mij ook niet heel raar aan ofzo, dus daar hoef je zeker niet bang voor te zijn. Ik zou aangezien je budget en tekort aan ervaring beginnen met goedkope make-up zodat je erachter kunt komen of je het wat vind :) Gewoon alles proberen dus!

Gr Smokey