Skip to main content

Hoi ik heb een vraag hoe vertel ik mijn ouders dat ik een therian ben ik ben het al 3 weken maar ik durf het niet te zeggen

haihai!

ikzelf ben er geen en dus weet ik niet hoe het is maar wat je kan doen is eerst oefenen hoe je het wilt vertellen. Ga er vanuit dat ze je niet snapt en kijk eens hoe je kan uitleggen wat  therian betekent. Je kan vooraf bedenken welke vragen ze kan stellen om het beter te begrijpen. En bedenk, hoe is je band met haar? Als het een sterke band is kan het makkelijker dan dat je band minder sterk is. Zoek een geschikt moment uit. Als jullie beide ontspannen zijn of geen stress of iets anders is. Zeg tegen haar dat je iets wilt vertellen en dat je langzaam maar zeker erover begint.

Let op dat ze altijd anders kan reageren zoals je het wilt/ verwacht. Therian is een nieuw begrip en sommige ouders zijn er niet mee bekend of begrijpen ze het niet. Hopelijk helpt dit je!


Ja zal het doen dankjewel


goedzo! laat weten hoe het is gegaan! hopelijk accepteren ze je.

 


Hoi , @Laurakstrs  ik ben ook een therian, wij gingen fewoon avondeten en toen zij ik het gewoon. Mijn ouders accepteren mij niet helaas. Maar niemand zegt dat jou oiders ook zo zullen reageren. Ik zou het relaxt aanpakken desnoods zeg je dat het een hobby is ( i know dat is niet zo maar ja beter dat dan helemaal geen aceptatie) het advies van @Naam niet bekend is ook heel erg goed!

Groetjes smokey


Hey

Misschien kun je eerst eens polsen hoe zij denken over therians door bv te zeggen dat je op tiktok, instagram ofzo een therian zag of iemand die je kent bv een vriendin ofzo is therian enzo en zo eens horen wat zij ervan vinden dan kan dat misschien ook helpen over hoe je het verteld.

groetjes


Dankjewel mijn ouders worden snel boos dus denk ik dat ze het niet accepteren maar bedankt en nu weet ik in ieder geval iemand die hetzelfde meemaakt ❤️


Hiii gwn zeggen! Hoe moeilijk het ook is. Ik ben ongeveer een jaar uit de kat gekomen als bi. Mn ouders suportte me, en ik ben ook van plan uit de kast te komen als demigirl. Ik denk dat de meeste ouders wel zouden supporten, want ze houden veel van je.

 

Groet, mij ;⁠)


gewoon geen therian zijn

:)

suc6


Wil niet disrespectvol zijn hoor maar ff waar gaat de wereld heen

je bent gewoon geboren als jongen of meisje, dat je homo of lesbisch bent, geen probleem, kun je niks aan doen, transgender kan ik ook nog begrijpen maar serieus je voelt je een “dier”  serieus je bent een mens doe even normaal. Eet je nu ook brokjes ofzo hoe moet ik mij dat voorstellen, en gaan nou je ouders elke dag een paar keer met je wandelen aan een riem. En slaap je in een bench of in een konijnenhok. Ja sorry hoor maar waar slaat dit op 


En voel je je dan de ene dag een hond en een andere dag een cavia en een andere dag een paard, hoe moet ik dat voor me zien?


@Annoniem12335 ik denk dat het handig is respectvol the blijven, ook al vind je het onzin. Als ik zo’n topic zou plaatsten zou ik het extreem ruk vinden als ik zo’n reactie las en zou het me heel onzeker maken. Het is aan deze persoon zelf om erachter te komen of het onzin is of niet en wij kunnen daar respectvol onze mening over geven. 
 

 


Hoi @Annoniem12335  natuurlijk eten we geen brokjes... een therian is iemand die zich psychisch of spiritueel (mentaal) als een dier identificeert. Natuurlijk moeten we accepteren dat we een mensen lichaam hebben dus niet naar de kattenbak gaan uitgelaten worden brokjes eten enz. 

 

Sommige therians doen quadrobics dat is zegmaar alle bewegingen na doen van je *theriotype zoals rennen  op je handen en voeten.

*theriotype wat is een theriotype? Je theriotype is (zijn) het dier dat je bent er zijn ook poly therians dat zijn therians met meerdere theriotypes.

 

Groetjes smokey


@Annoniem12335 ik denk dat het handig is respectvol the blijven, ook al vind je het onzin. Als ik zo’n topic zou plaatsten zou ik het extreem ruk vinden als ik zo’n reactie las en zou het me heel onzeker maken. Het is aan deze persoon zelf om erachter te komen of het onzin is of niet en wij kunnen daar respectvol onze mening over geven. 
 

Excuses als het een beetje onrespectvol overkwam, dat was niet mijn bedoeling:)

 


Hoi @Annoniem12335  natuurlijk eten we geen brokjes... een therian is iemand die zich psychisch of spiritueel (mentaal) als een dier identificeert. Natuurlijk moeten we accepteren dat we een mensen lichaam hebben dus niet naar de kattenbak gaan uitgelaten worden brokjes eten enz. 

 

Sommige therians doen quadrobics dat is zegmaar alle bewegingen na doen van je *theriotype zoals rennen  op je handen en voeten.

*theriotype wat is een theriotype? Je theriotype is (zijn) het dier dat je bent er zijn ook poly therians dat zijn therians met meerdere theriotypes.

 

Groetjes smokey

Dankjewel voor je reactie en uitleg!😃


Reageer