Skip to main content
Vraag

therian

Forum|alt.badge.img

Hoi ik heb een vraag hoe vertel ik mijn ouders dat ik een therian ben ik ben het al 3 weken maar ik durf het niet te zeggen

20 reacties

Forum|alt.badge.img

haihai!

ikzelf ben er geen en dus weet ik niet hoe het is maar wat je kan doen is eerst oefenen hoe je het wilt vertellen. Ga er vanuit dat ze je niet snapt en kijk eens hoe je kan uitleggen wat  therian betekent. Je kan vooraf bedenken welke vragen ze kan stellen om het beter te begrijpen. En bedenk, hoe is je band met haar? Als het een sterke band is kan het makkelijker dan dat je band minder sterk is. Zoek een geschikt moment uit. Als jullie beide ontspannen zijn of geen stress of iets anders is. Zeg tegen haar dat je iets wilt vertellen en dat je langzaam maar zeker erover begint.

Let op dat ze altijd anders kan reageren zoals je het wilt/ verwacht. Therian is een nieuw begrip en sommige ouders zijn er niet mee bekend of begrijpen ze het niet. Hopelijk helpt dit je!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 5 maart 2024

Ja zal het doen dankjewel

Forum|alt.badge.img

goedzo! laat weten hoe het is gegaan! hopelijk accepteren ze je.

smokey
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • 296 reacties
  • 6 maart 2024

Hoi , @Laurakstrs  ik ben ook een therian, wij gingen fewoon avondeten en toen zij ik het gewoon. Mijn ouders accepteren mij niet helaas. Maar niemand zegt dat jou oiders ook zo zullen reageren. Ik zou het relaxt aanpakken desnoods zeg je dat het een hobby is ( i know dat is niet zo maar ja beter dat dan helemaal geen aceptatie) het advies van @Naam niet bekend is ook heel erg goed!

Groetjes smokey

• 0 reacties
  • 6 maart 2024

Hey

Misschien kun je eerst eens polsen hoe zij denken over therians door bv te zeggen dat je op tiktok, instagram ofzo een therian zag of iemand die je kent bv een vriendin ofzo is therian enzo en zo eens horen wat zij ervan vinden dan kan dat misschien ook helpen over hoe je het verteld.

groetjes

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 6 maart 2024

Dankjewel mijn ouders worden snel boos dus denk ik dat ze het niet accepteren maar bedankt en nu weet ik in ieder geval iemand die hetzelfde meemaakt โค

Forum|alt.badge.img

Hiii gwn zeggen! Hoe moeilijk het ook is. Ik ben ongeveer een jaar uit de kat gekomen als bi. Mn ouders suportte me, en ik ben ook van plan uit de kast te komen als demigirl. Ik denk dat de meeste ouders wel zouden supporten, want ze houden veel van je.

Groet, mij ;โ )

Brittttt
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 11 maart 2024

gewoon geen therian zijn

:)

suc6

Forum|alt.badge.img

Wil niet disrespectvol zijn hoor maar ff waar gaat de wereld heen

je bent gewoon geboren als jongen of meisje, dat je homo of lesbisch bent, geen probleem, kun je niks aan doen, transgender kan ik ook nog begrijpen maar serieus je voelt je een โ€œdierโ€  serieus je bent een mens doe even normaal.  hoe moet ik mij dat voorstellen?

Tekst aangepast door de Kindertelefoon in verband met forumregel 2: Ga respectvol met elkaar om. 

Forum|alt.badge.img

En voel je je dan de ene dag een hond en een andere dag een cavia en een andere dag een paard, hoe moet ik dat voor me zien?

• 0 reacties
  • 16 maart 2024

@Annoniem12335 ik denk dat het handig is respectvol the blijven, ook al vind je het onzin. Als ik zoโ€™n topic zou plaatsten zou ik het extreem ruk vinden als ik zoโ€™n reactie las en zou het me heel onzeker maken. Het is aan deze persoon zelf om erachter te komen of het onzin is of niet en wij kunnen daar respectvol onze mening over geven. 

smokey
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • 296 reacties
  • 16 maart 2024

Hoi @Annoniem12335  natuurlijk eten we geen brokjes... een therian is iemand die zich psychisch of spiritueel (mentaal) als een dier identificeert. Natuurlijk moeten we accepteren dat we een mensen lichaam hebben dus niet naar de kattenbak gaan uitgelaten worden brokjes eten enz. 

Sommige therians doen quadrobics dat is zegmaar alle bewegingen na doen van je *theriotype zoals rennen  op je handen en voeten.

*theriotype wat is een theriotype? Je theriotype is (zijn) het dier dat je bent er zijn ook poly therians dat zijn therians met meerdere theriotypes.

Groetjes smokey

Forum|alt.badge.img
wild forest schreef:

@Annoniem12335 ik denk dat het handig is respectvol the blijven, ook al vind je het onzin. Als ik zoโ€™n topic zou plaatsten zou ik het extreem ruk vinden als ik zoโ€™n reactie las en zou het me heel onzeker maken. Het is aan deze persoon zelf om erachter te komen of het onzin is of niet en wij kunnen daar respectvol onze mening over geven. 

Excuses als het een beetje onrespectvol overkwam, dat was niet mijn bedoeling:)

Forum|alt.badge.img
smokey schreef:

Hoi @Annoniem12335  natuurlijk eten we geen brokjes... een therian is iemand die zich psychisch of spiritueel (mentaal) als een dier identificeert. Natuurlijk moeten we accepteren dat we een mensen lichaam hebben dus niet naar de kattenbak gaan uitgelaten worden brokjes eten enz. 

Sommige therians doen quadrobics dat is zegmaar alle bewegingen na doen van je *theriotype zoals rennen  op je handen en voeten.

*theriotype wat is een theriotype? Je theriotype is (zijn) het dier dat je bent er zijn ook poly therians dat zijn therians met meerdere theriotypes.

Groetjes smokey

Dankjewel voor je reactie en uitleg!๐Ÿ˜ƒ

• 1 reactie
  • 21 januari 2025

hoi ik ben ook een therian HAAT als iemand mij een meisje noemt

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 495 reacties
  • 21 januari 2025

โ€‹@lynxcute kunnen mensen die jou niet kennen dan aan je zien dat je therian bent?  Want anders kunnen ze toch niet weten dat je een meisje bent en noemen ze je gewoon meisje, zonder te willen kwetsen of beledigen.

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 495 reacties
  • 21 januari 2025
Diana schreef:

โ€‹@lynxcute kunnen mensen die jou niet kennen dan aan je zien dat je therian bent?  Want anders kunnen ze toch niet weten dat je een meisje bent en noemen ze je gewoon meisje, zonder te willen kwetsen of beledigen.

Ik bedoelde: mensen die je niet kennen, kunnen niet zien dat je geen meisje bent.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 20 februari 2025

Heyyy, ik ben ook een therian en ik geef je een advies om eerst met gear rond te lopen door het huis. Want het is een vorm van zelf expressie (en ouders denken: wat leuk ze/hij/het heeft een hobby!). En wanneer je er klaar voor bent dan vertel je eerst wat het is en als je andere mensen ermee accepteren kun je het makkelijker vertellen!

Groeten Onyx

• Net nieuw
  • 1 reactie
  • 24 maart 2025

Hee hallo, ik ben ook een Therian. Ik snap hoe vervelend het is als niemand je begrijpt en je niet jezelf kan zijn wie je echt bent zonder dat mensen dit raar vinden. Ik zou het je gunnen dat je ouders je zou kunnen helpen en dat je de wereld kan laten zien waar je voor staat en wie je echt bent. Want dat is toch het belangrijkste? Heel veel succes met het vertellen tegen je ouders en jezelf te laten zien.  

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 25 reacties
  • 28 maart 2025

hey, je bent je hele leven een therian, je kan er geen worden. je 'โ€™bent'โ€™ dus niet voor 3 weken therian. gebruik de term 'โ€™awakenen'โ€™. als reactie op je topic:

je hoeft het niet perse te vertellen als je je er niet goed bij voelt.

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen