Vraag

Sexualiteit, hoe kan ik erachter komen of ik bi ben?

  • 10 May 2021
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Heeeejjj , ik heet Blossem en ik ben 13 jaar

En ik ben ( denk ik ) biseksueel , sinds een paar maanden ben ik erover aan het twijfelen sinds ik verliefd werd op een (trans) vriend van mij.

Ik heb het pas aan 6 mensen verteld en dat zijn hele goeie vrienden/vriendinnen van mij.

hoe kan ik erachter komen of ik inderdaad bi ben 

 

ik ben wel eens 1 x verliefd geworden op een meisje maar heb daar verder niet verdere gedachtes bij , kan je ook bi zijn met een preference naar jongens ?

kan iemand mij misschien helpen met wat ik nu het beste kan doen want mijn enige oplossing was om de kindertelefoon te chatten

alvast heel erg bedankt !


2 reacties

Hey, wij kunnen niet voor jouw bepalen wat je seksualiteit is, dat kan je alleen zelf ontdekken. We kunnen je er wel bij helpen, ik zal een poging doen. :)

Bi wil zeggen dat je zowel valt op jongens als meisjes. Je geeft aan dat je slecht 1 keer verliefd bent geweest op een meisje en nu verliefd bent op een transjongen. Ik denk dat je dan bi bent, maar - net zoals bij een onderzoek doen - 2 ervaringen geven niet altijd een kloppend beeld, wie weet wat de toekomst brengt?

Hoe dan ook, ik denk dat je jezelf niet moet kwellen met bi of niet. Je seksualiteit ontdekken kan lastig zijn en het is prettig als je deze ontdekt maar wees niet te veel bezig met jezelf labels aanhangen.

Om nog even je laatste vraag te beantwoorden: ja, dat kan zeker. Sommige mensen die Bi zijn hebben een preferente naar jongens, andere naar meisjes en andere hebben helemaal geen preferente, dat is allemaal mogelijk en oké.

Heb je hier iets aan? Succes en don’t worry!

Badge

Heel erg bedankt !!

Reageer