Skip to main content
Vraag

seksuele dingen met vriendinnen, is dat normaal?

• March 31, 2025
  • 6 reacties
  • 639 Bekeken

Hoi allemaal, ik ben femke en ik ben 13 jaar oud. Ik zit in een snapchat groep met mijn vriendinnen en soms sturen ze er gewoon naaktfoto's en masturbatie filmpjes van zichzelf in. Ik stuur ook ooit wel wat maar ik weet nu dus niet of het normaal is voor meiden om dit te doen. Als we afspreken doen we ook vaak seksuele dingen maar ik ben niet lesbisch. Ze zeggen dat het gewoon normaal is voor vriendinnen om elkaar naakt te zien en dat het normaal is om elkaar te beffen als vrouw zijnde maar ik begin hier steeds meer in te twijfelen. Ik kan hier natuurlijk niet met mijn ouders over praten dus vraag ik hier of het normaal is. Ik weet dat ik erg jong ben om hier mee bezig te zijn maar ik wil weten of het wel normaal is voor meiden van 16 of ouder.

6 reacties

• Net nieuw
  • May 8, 2025

hi, ik zou het eigenlijk niet weten of dit vaak gebeurd met meiden. tenminste ligt eraan hoevaak dit gebeurd. ik weet niet hoevaak het bij jou is en met hoeveel vriendinnen, maar er zijn redelijk veel dames die seksuele dingen doen met hun vriendinnen. zou je misschien kunnen uitleggen hoe jullie uberhaupt eraan beginnen als jullie samen zijn aangezien jouw vriendinnen zeggen dat het normaal is?

mvg,

G.

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 8, 2025

Ja dat is normaal. Heel veel meiden doen dat en ook heel veel jongens doen dat. Veel jongens op jouw leeftijd hebben ook seks met elkaar, gewoon tussen vrienden onderling, soms ook broertje/zusje. Ik denk dat het gewoon is dat ze willen experimenteren en het maakt ook niet heel veel uit met wie, dus dan wordt het vaak degene die voorhanden is. En dat is toch je vriendenkring en soms dus ook je broertje/zusje dat komt ook veel voor ook al is het controversiëel.

Je hoeft niet bang te zijn dat je lesbisch wordt. Volgens mij werkt dat niet zo. Dus je kunt gewoon experimenteren met andere meisjes. Uiteraard als jij het fijn vindt. Maar het is leuk om te beginnen met experimenteren en om dat gelijk met een jongen te doen kan een grote stap zijn. Als meisjes onderling ken je elkaars lichaam en dat kan een fijne en veilige omgeving zijn om gewoon uit te proberen.

Ook als hetero-meisje kun je het lekker vinden om gebeft te worden, daar vind ik zelf niets vreemds aan.

Zorg je wel dat je op je veiligheid past? Als je b.v. een filmpje stuurt dat je aan het masturberen bent ofzo, is het verstandig dat daarop niet je gezicht te zien is. Of doe b.v. een (feest)masker op zodat je niet herkenbaar bent. Dan kunnen die beelden, mochten ze toch uitlekken, niet jouw leven gaan verpesten dat is wel een dingetje.

Heel veel plezier met het ontdekken van de liefde! Liefs, xxVera 💋

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 8, 2025

Ik weet niet of het normaal is in de zin dat de meeste meiden het doen; ik denk het namelijk niet.  Maar het is zeker niet fout en het klinkt heel leuk.  Doe lekker verder maar doe wel voorzichtig, zoals ​@Vera16xx schreef.  Have fun!

• May 8, 2025

Hey Femke,

Ik snap heel goed dat je het lastig vindt en niet precies weet wat normaal is. Het is echt belangrijk dat je je goed voelt bij wat je doet, en als je twijfelt, is het goed om daar over na te denken.

Het is niet normaal om zulke dingen te doen, zoals naaktfoto’s sturen of seksuele dingen met je vriendinnen te doen, zeker niet als je je er niet lekker bij voelt. Het is oké om ‘nee’ te zeggen als anderen iets doen wat jij niet wil. Als je het niet fijn vindt, mag je altijd stoppen, ook al zeggen anderen dat het normaal is.

Op je leeftijd zou je je vooral bezig moeten houden met leuke dingen doen, lachen, en gewoon jezelf zijn zonder druk van anderen. Het is goed om te weten dat je altijd iemand kunt vinden om mee te praten, zoals een leraar, iemand van de Kindertelefoon, of iemand anders die je vertrouwt.

Het is echt oké om vragen te hebben en te twijfelen. Als je je ergens niet goed bij voelt, is dat heel belangrijk en mag je altijd hulp vragen. Je bent echt niet de enige die dit soort dingen moeilijk vindt om te begrijpen!

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

euh ik weet niet of dit normaal is ben zelf bijna 14 dus weet niet of dit normaal is maar zorg erwel voor dat je vriendinnen de fotos niet opslaan en ze doorsturen naar anderen en dat je ermee gepest word

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 8, 2025

Ik heb het zelf nog nooit eerder gezien en gehoord maar ik denk dat als je er zelf verder oke mee bent en je weet dat het echt op een goede manier gebeurd waarbij iedereen zich goed voelt het niet heel veel kwaad kan.