seksualiteit uitvinden

  • 1 September 2021
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

Badge

Hooii,

 

Ik had laatst een gesprek met iemand over het uitvinden van je seksualiteit. Ik struggle er al ongeveer 4/5 jaar mee en weet het eigenlijk nog steeds niet (grote kans dat ik niet straight ben tho). Diegene zei tegen mij dat je je seksualiteit niet kan uitvinden. ‘Je bent er mee geboren of niet, je moet het gewoon leren te accepteren’. Ik was het helemaal niet eens met wat diegene zei, want net zoals je niet hetero wordt geboren word je ook niet gay geboren. Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden. 


1 reactie

Heyy Marmar,

 

Waar heb je je info vandaan? Ik had namelijk gelezen dat het iets is dat uit de baarmoeder komt, maar miss heb ik wel ongelijk. Ik geloof eigenlijk wel dat het iets is waarmee je wordt geboren. Ik was ongeveer 13 of 14 toen ik besefte dat ik gay was, maar als ik terugdenk aan toen ik zelfs nog een kleuter was, besefte ik ook dat het vanaf toen eigenlijk al best wel duidelijk was. Daarvóór, wanneer je nog een peuter of jonger bent, kan je nog niet rationeel denken. Dan lijkt het miss alsof je toen nog niet gay was, maar was dat eigenlijk wel zo. Ik weet van mezelf dat ik al mijn hele leven gay ben geweest, en dat is niet iets wat zal veranderen. Je kan niet door invloeden van buitenaf opeens van hetero naar bi gaan, dat is iets wat al de hele tijd in je heeft gezeten. Het is iets natuurlijks, en natuurlijke dingen zijn dingen waarmee je wordt geboren, dus ik ben er vrij zeker van dat je wél heteroseksueel of homoseksueel wordt geboren.

Overigens moet je je geen zorgen maken over dat je het nog niet zeker weet. Mijn vriendin bijv plakt met opzet geen label op zichzelf en ziet wel op wie ze verliefd wordt. Als je er nu al 4/5 jaar mee bezig bent en het nog steeds niet weet, is het miss onnodig om verder te zoeken. Je hoeft niet per se een label te hebben als je daar niet achter kan komen. Als je het weet, dan weet je het. Je kan ook ooit experimenteren als je wilt. Je hebt alle tijd van de wereld, je hoeft niet te zoeken. Als ik jou was, zou ik er niet meer over piekeren en erop vertrouwen dat het ooit wel wat duidelijker zal worden, maakt niet uit wanneer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.

 

Reageer