Skip to main content
Vraag

Seksualiteit twijfels

• May 29, 2025
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi, zeg maar ik twijfel of ik op jongens val (ben zelf ook een jongen) maar dat speelt al 6/7 maanden, maar wat mij vooral irriteert is iets anders. Het duurt zo lang voordat ik eindelijk nou weet wat ik wil en dat is zo vervelend. Ik snap dat het tijd mag kosten maar ik wil het gewoon nu weten wat ik ben al 15 en heel eerlijk, niets is beter dan tienerliefde. Ik snap het gewoon niet. Ook zag ik laatst bij een schoolfeest 2 jongens die in de 2e zitten (gok ik) en waarvan sws 1'tje wel homo was en die 2 hadden het zo gezellig en die jongen wist het al lang van zich zelf dat ie gay is, ook ken ik andere mensen die het al sinds de 1e weten en dat zit ik hier zo een beetje af te wachten wat het nou bij mij is. heeft iemand tips of iets anders?

3 reacties

Piertje15
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 9, 2025

Hallo daar beste

Er zijn een paar punten waar ze sowieso naar moeten kijken wat dus gaat over het gehele plaatje. Soms moet je uitzoomen om in te kunnen zoomen.

Je weet dus zeker dat je meiden niet leuk vindt, of vind je ze alsnog wel gewoon leuk, en twijfel je of je bi, pan of wtvr er in het spectrum zit bent?

Deze (best lange) twijfel, zal ik je verklappen, betekent best zeker dat je jongens opseminst een beetje leuk vindt. Ik als bi weet dat ook, ik deed er bijna een jaar over (en dus snap ik de frustratie). Weet gewoon dat het plaatje niet zwart wit is.

Nu klinkt het misschien een beetje vreemd maar, kun je (op romantische wijze) fantaseren over jongens? Zoja dan zou, over deze lange tijd, het toch wel betekenen dat je opseminst een beetje homo bent. Het is echt niet moeilijk zolang je snapt dat er geen echte grensen/labels zijn waar je maar in moet passen. Ik heb een vriendin die denkt lesbisch te zijn en zij kan dus ook alleen maar aan vrouwen denken op deze manier

Onthoud: dit soort fases duren heel kort. Als het een fase is, was het immidels waarschijnlijk wel voorbij. Je kan nu wel met zekerheid zeggen dat je lhbti bent als je je nogsteeds zo voelt

Forum|alt.badge.img
  • June 16, 2025

Mag ik een update 

hallo,

Ik snap dat je er moeite mee hebt maar sommige mensen weten het echt meteen, anderen pas als ze 20, 30 of zelfs later zijn. Er is geen ‘goed’ of ‘slecht’ moment. Dat je twijfelt, betekent niet dat er iets mis is — het betekent gewoon dat je eerlijk naar jezelf kijkt. Dat is juist heel sterk. Hoe meer druk je jezelf oplegt om het NU te weten, hoe meer stress je krijgt en dan wordt het juist lastiger. Probeer het om te draaien: je mag voelen wat je voelt, zonder dat je het meteen hoeft te benoemen. 

Wat je nu kunt proberen:

• Schrijf eens op wat je leuk vindt aan jongens.

• Fantaseer zonder oordeel: wat maakt je blij?

• Wees lief voor jezelf: je bent 15, je mag nog alles ontdekken.

• Wat voel je als je met een jongen praat of bij een jongen bent die je leuk vindt?

• Kijk je op een andere manier naar jongens dan naar meisjes?

• Fantaseer je erover?

groetjes,

anoniempje