Seksualiteit en puberteit

  • 18 February 2021
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi ik denk dat ik ook op meisjes val(ik ben zelf ook een meisje), maar nu heb ik echt de struggle dat ik het miss ooit aan mn ouders moet vertellen. En ik weet bijna zeker dat ze gaan zeggen dat het gwn bij mn puberteit hoort. En idk waarom maar ik kan me er gwn zo erg aan irriteren als ze dat soort dingen zeggen want miss hoort het wel gwn bij mij en niet bij die puberteit. Waarom denken ze dit? En trouwens als iemand nog tips heeft om erachter te komen of een meisje ook op meisjes valt laat het me weten want ik ben hopeloos


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heeeeyy,

Het is helemaal oké als je op meisjes valt. Je ouders denken waarschijnlijk dat het bij de puberteit hoort omdat ze er wellicht te weinig over weten. Jij kan ze uitleggen dat je denkt dat dat niet zo is. En dan nog, als ze denken dat het door de puberteit komt, laat ze denken, ze weten dan iig dat je meisjes leuk vindt!

Probeer eerst nog eens uitzoeken als je echt alleen op meisjes valt, wat je daarna doet is jouw keus. 

Hey!

(Gossip Girl is een geweldige serie, dat ten eerste.)
Wij zijn Maud en Rob (allebei meiden én een stel), wat vervelend om te horen dat je verwacht dat je ouders zo reageren. 

Welkom in 2021 meid, wij vinden dat je niet uit de kast hoeft te komen voor je ouders. Mocht je tegen die tijd ooit een vriendin krijgen, neem haar dan gewoon gezellig mee naar huis. Dan ben je ook gelijk van dat hele gezeik af :wink:

En onze gouden tip:
Neem de tijd en heb geduld, je hoeft niets speciaals te doen om erachter te komen

Groetjes,

Maud & Rob

@Maud3Rob 

THANKS dat helpt echtt. Ik was ook niet echt van plan om al uit de kast te komen ofzo want ik weet gwn nog niet echt of ik op jongens of meisjes val het is echt ingewikkeldd lol

Reputatie 1
Badge +1

Sommige ouders (misschien wel de meesten) denken dat ze het altijd beter weten etc. Ik vind dit zelf ook echt irritant. Speel met jezelf terwijl je aan een meisje denkt die je wel leuk of knap vindt. 

Reputatie 6
Badge +7

En misschien ligt het ook echt aan de puberteit.  Je krijgt een hele stoot hormonen om te zorgen dat je lichaam zich ontwikkelt. Het is niet gek dat die hormonen iets met je gevoel doen, je zou zowat verliefd kunnen worden op een lantarenpaal. 

Veel mensen hebben gevoelens of experimenteren met hetzelfde geslacht maar de aller-allermeeste mensen komen toch echt in een doodgewone mannetje-vrouwtje relatie terecht.  Dus dat zou bij jou ook best kunnen; je ouders kunnen niet met zekerheid zeggen op wie jij over 10 jaar valt... en jij waarschijnlijk ook niet.

Reageer