Vraag

Rok (skirt) maat

  • 12 September 2023
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

Hele snelle korte vraag:

Ik wil dus een rok (skirt) kopen, maar de maten zijn eig super vaag: de meeste mensen zeggen, maat je waist-size en gebruik die. Maar bij 79~cm waist staat dus 98cm hips en is dus maat XL. Ik ben gewoon geen XL, maar aight. Bij mijn hips staat dan weer 58 cm waist. JA LEKKER DUIDELIJK.

Dus uhh, ja, ligt dit aan het kledingstuk zelf en is het meestal anders of ben ik gewoon fucking raar bezig?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Goede vraag! Ik ben nu ook bezig te kijken wat ik wil bestellen want ik mag er ook 1 kopen. En ik ga denk ik uit van waste 1 en dan een rokje waarbij het niet zo erg is dat ie wat groter valt. Maar ik hoop ook op tips! Wie weet hoe het werkt? Mijn moeder is niet zo'n internet besteller en snapt die maattabelen ook niet, ze zijn idd erg vaag. Help! 😉 

Tover xxx

Reputatie 6

Ik weet zelf ook niet precies hoe dat werkt, maar wat er in mijn hoofd opkomt is:

 

-1.  Sommige maten vallen kleiner uit dan de ander (als ze zeggen dat ze "groot" zijn bijv.)

-2. Je kan, als je dat dan wilt, ligt eraan welk budget natuurlijk, verschillende maten bestellen? Maar ja, dan moeten ze wel op voorraad of überhaupt te koop zijn in de verschillende maten die jij wilt proberen.

 

Voor de rest, misschien kijken per webshop hoe en wat? 

Of anders, als dat kan dan, op maat laten maken? Ik heb geen idee of dit kan, maar ga er maar vanuit dat dat ergens wel moet kunnen tòch?

 

Btw: een 'grote maat' zegt niks over jou, dat zegt (bij sommige winkels dan) meer over hun, hoe hun kleren uitvallen bij een persoon die hun kleding aantrekt.

 

Suc6!

Reageer