Hey, ik ben 15 jaar oud, ik ben een moslim meisje, ik val op meisjes. Het probleem is dat in het Islam dit eigenlijk niet mag, ik mag die gevoelens hebben maar ik mag niks met die gevoelens doen (aka geen vriendin hebben etc). En zodra een moslim persoon gay is of iets anders dergelijks dan kan die moslim persoon in heel veel gevaar komen door homofoben, wat mij dus is overgekomen, toen ik in een ander stad had gewoond toen waren een paar moslim volwassenen er achter gekomen en mijn ouders waardoor er een erge ruzie kwam en weer moest terug verhuizen naar de stad waar ik altijd al had gewoond. Nu is het probleem dat heel veel mensen zijn achtergekomen dat ik lesbisch ben of vinden dat ik er zo uit zie of mijn vibe en daardoor maak ik minder snel goeie vrienden, niet veel mensen mogen mij, en ik weet gewoon niet wat ik verder moet doen. Ik had al met mijn zorg coördinator en mentor over gepraat maar ja die kan niet veel helpen en ik heb gewoon die angst dat dadelijk de hele stad hier over weet en hiermee word gepest of zelfde dingen ga mee maken als in die andere stad. Enige tips wat ik kan doen of manieren hoe ik mezelf kan afleiden?
en ik weet dat ik veel heb geyapt maar nog een vraag, is het waar dat je met een professional moet praten als je een binder wilt kopen?
Het is sowieso moeilijk.
Je bent niet 'gewoon' of 'doorsnee' en het kan betekenen dat je het soms moeilijker hebt dan anderen. Dat is zo.
Wat betreft islam: Je moet zelf uitmaken of je gelooft. Iemand kan niet voor jou zeggen 'jij gelooft dit en daarom moet jij dat'. Jij moet zelf kiezen of je gelooft, en waar je in gelooft.
Als jij denkt dat islam echt anti homo en lesbiennes is, dan kun je je afvragen of je dat wel wilt. Je kunt ook denken: mensen zijn imperfect (dat zegt het geloof zelf!) en god of allah is volmaakt en perfect (wederom, dat zegt het geloof), zij heeft mij gemaakt, ik kan dus niet 'verkeerd' zijn.
Het werkt zo: Je googlet en je praat en je zoekt, totdat je meningen vindt waarvan jij denkt 'dit klopt, hier kan ik het mee eens zijn'. Dat is wat jij gelooft. Als jij je mening wilt sterken, ga je ook op zoek naar de tegenovergestelde mening, en kijk je of je het daar inderdaad niet mee eens bent.
Over binders… dat is echt een héél andere vraag - of misschien ook niet. Heb jij het gevoel dat al je problemen opgelost zijn (op meisjes vallen en veroordeeld worden door de islam) als je maar een jongen was?
Wow je hebt wel hiermee geholpen, vooral met dat niemand perfect is enz, dat staat zeker in de Koran. Ik geloof zelf natuurlijk wat ik wil maar ja mensen die mij judgen of geen vrienden met mij willen worden zonder dat ik begreep waarom alleen om achter te komen dat mensen niet bevriend willen worden met mij omdat er roddels zijn over mijn seksualiteit, doet wel pijn snap je.
met de vraag die je aan mij stelt, ja ik denk dat als ik als jongen was geboren dat mijn mensen mij niet zouden veroordelen, omdat het voor de meeste mensen normaal is voor een jongen om op meisjes te vallen.
Maar het dragen van de binder mag in het Islam als het gaat om de intentie van bescheidenheid, wat ik niet helemaal heb, ik ben gewoon onzeker ik hou er niet van wanneer jongens kijken omdat een meisje wat bredere heupen of grotere borsten heeft je snapt wat ik bedoel, en gewoon omdat ik beetje masc ben.
As salamu alaykum zuster,
Zoals je zelf aangeeft worden gevoelens, of het nou homoseksuele gevoelens zijn, neiging om te schelden, te drinken, wat dan ook, vergeven. Je gevoelens worden dus vergeven, maar idd je mag niet een relatie aangaan of seksueel actief zijn met hetzelfde geslacht in islam. Persoonlijk zal ik vertellen om te bidden dat mensen je normaal behandelen, want het is niet aan hen om over jou te oordelen, dat doen ze hartstikke verkeerd.
Zelf was ik bevriend met iemand die bi was, zij was niet-moslim. In islam mag je namelijk niet mensen anders behandelen voor wat zij voelen, dus horen die mensen die jou lastigvallen dat ook niet met jou te doen.
Wat betreft je binder lijkt het mij geen probleem om het te dragen. Houd rekening mee dat het niet pijn doet ofzo.
Salam
Wow je hebt wel hiermee geholpen, vooral met dat niemand perfect is enz, dat staat zeker in de Koran. Ik geloof zelf natuurlijk wat ik wil maar ja mensen die mij judgen of geen vrienden met mij willen worden zonder dat ik begreep waarom alleen om achter te komen dat mensen niet bevriend willen worden met mij omdat er roddels zijn over mijn seksualiteit, doet wel pijn snap je.
Ja ik snap het. Maar er is geen makkelijke oplossing voor. Mensen doen en roddelen wat ze willen. Wat jij kunt doen is ze minder materiaal geven en er zelf minder om geven. Denk maar: als je naar een ander wijst, wijzen er vier vingers naar jezelf. Veel mensen hebben het nodig om naar een ander te wijzen zodat ze zichzelf beter voelen. Tsja.
met de vraag die je aan mij stelt, ja ik denk dat als ik als jongen was geboren dat mijn mensen mij niet zouden veroordelen, omdat het voor de meeste mensen normaal is voor een jongen om op meisjes te vallen.
Maar het dragen van de binder mag in het Islam als het gaat om de intentie van bescheidenheid, wat ik niet helemaal heb, ik ben gewoon onzeker ik hou er niet van wanneer jongens kijken omdat een meisje wat bredere heupen of grotere borsten heeft je snapt wat ik bedoel, en gewoon omdat ik beetje masc ben.
Ik denk dat ik wel een beetje begrijp waar je mee zit… je bent 15 en je trekt dus ook aandacht van mannen. En behalve dat dat ongemakkelijk is, val je niet eens op mannen. Dus het is ongemakkelijke én ongewenste aandacht.
Je kunt proberen contact te zoeken met andere homo/lesbische moslimjongeren. Die maken hetzelfde door als jij en misschien heb je steun aan elkaar. Er zullen vast organisaties zijn.
Heb je steun van je ouders? Broers/zussen?
wa alaikum asalam,
dankjewel voor de hele lieve bericht
ja je hebt zeker gelijk, ik zal mijn best doen inshallah om te bidden maar ik ben helaas niet meer gelovig door wat dingen die ik heb meegemaakt. Het zijn ook vooral moslims en niet-moslims die mij oordelen.
ik zal zeker op letten dat de binder geen pijn doet, dankjewel nog eens :)
Ja ik snap het. Maar er is geen makkelijke oplossing voor. Mensen doen en roddelen wat ze willen. Wat jij kunt doen is ze minder materiaal geven en er zelf minder om geven. Denk maar: als je naar een ander wijst, wijzen er vier vingers naar jezelf. Veel mensen hebben het nodig om naar een ander te wijzen zodat ze zichzelf beter voelen. Tsja.
Ik denk dat ik wel een beetje begrijp waar je mee zit… je bent 15 en je trekt dus ook aandacht van mannen. En behalve dat dat ongemakkelijk is, val je niet eens op mannen. Dus het is ongemakkelijke én ongewenste aandacht.
Je kunt proberen contact te zoeken met andere homo/lesbische moslimjongeren. Die maken hetzelfde door als jij en misschien heb je steun aan elkaar. Er zullen vast organisaties zijn.
Heb je steun van je ouders? Broers/zussen?
nee ik heb jammer genoeg geen steun van beide ouders, en ik ben enigskind. Ik heb nog wel steun van 4 vrienden, waarvan 3 moslim zijn, maar zelf ken ik of anderen niet echt iemand die zelf ook gay en moslim is. Ik en mijn coach gaan binnenkort kijken voor een organisatie dus hopelijk vind ik wel eentje in de buurt.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.