Skip to main content
Vraag

puberteitsremmers

• May 2, 2025
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

hi

ik wil graag puberteitsremmers maar mijn moeder gelooft niet echt helemaal dat ik trans ben, maar ik durf het ook niet heel echt te vragen. Hoe kan ik het aan toch vragen of puberteits remmers krijgen

2 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Het is nogal wat om een medisch traject in te gaan.

Weet je echt heel zeker dat je trans bent? Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet?

Trans zijn is heel normaal en superleuk als je jezelf ontdekt wie je bent! Maar medisch iets aan jezelf veranderen is niet zomaar iets. Heel veel jonge kinderen denken oh ik wil liever jongen/meisje zijn dus huppa piemel eraf of vagina erop en klaar is kees! Maar dat is in de praktijk toch echt een heel zwaar traject.

Als ik het goed begrijp zijn pubertijdsremmers vooral bedoeld om uit te stellen dat je in de pubertijd raakt. Hierdoor heb je meer tijd om jezelf te leren kennen en te ontdekken, en hopelijk daardoor een betere keuze te maken.

Misschien kun je overwegen een afspraak te maken bij je huisarts. Je kunt bijvoorbeeld voor iets anders komen en dan terloopt ook dit onderwerp aansnijden. Vaak vragen ze bij de balie waar het over gaat daar voel ik me zelf altijd slecht bij want dan weten meerdere mensen het, ik heb zelf liever dat alleen de huisarts het weet. Dus het is een tip.

Ook kun je misschien op youtube filmpjes kijken over geslachtsverandering en hormoonremmers. Maar ik wil je ook een beetje waarschuwen: rommelen aan je lichaam kan verkeerd uitpakken en er zijn ook mensen die het 'trans' traject in zijn gegaan en spijt hebben. Dat gezegd als je sterke gevoelens hebt zou ik er zeker wat mee doen en nogmaals het is echt normaal om trans te zijn dat zijn heel veel mensen op deze wereld. Miljoenen!

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 5, 2025

Hoiiii,  als je moeder er niet helemaal in gelooft, kan je miss zeggen dat het haar ook tijd geeft om na te denken. Als jij zeker weet dat je dit wil, dat moet je het hoe dan ook doen en je kan zeggen dat die pubertijdremmers haar  ruimte geeft om er over na te denken en zo. Ik heb dit ook uit een boek dat boek heet meisje van mars van Anna woltz. Dat is een aanrader. Het gaat over een meisje die in een jongens lichaam wordt geboren en haar verhaal. Ik weet niet hoe oud je bent dus miss is het voor iets jongeren kinderen . Maar in ieder geval heel veel geluk♥️ ik hoop dat je moeder je uiteindelijk steunt

groetjessss ​@123Flowertje