Hallo @FoolToDo ,
Ik heb echt medelijden met jou. Mijn ouders zijn niet zo streng, maar ik kan je situatie wel begrijpen.
Je ouders mogen je eigenlijk niet slagen. Dat valt onder kindermishandeling en daar zijn wetten rond. Maar ik begrijp heel goed dat je er niet veel aan kunt doen …
Ik weet hoe het is om vast te zitten tussen twee culturen, maar ik ben zelf nog nooit verliefd geweest. Het lijkt me zo moeilijk om een evenwicht te vinden tussen jouw gevoelens en wat de islam voorschrijft, en dan ook nog eens je familie … Het is normaal om te willen huilen en dat is ook helemaal niet erg.
Je moet weten dat jezelf snijden echt geen goede oplossing is. Je moet dat echt niet meer doen.
Dat je vriendinnen de LGBTQ+ haten, daar kun jij weinig aan doen. Het is echt vervelend dat je dan geen relatie met haar zou kunnen … Je zou het nog altijd kunnen proberen, maar ik weet niet hoe groot de gevolgen zouden zijn …
Ik weet niet goed wat ik eigenlijk moet zeggen, want ik kan er toch weinig aan veranderen. Ik heb niet echt een idee wat je moet doen, maar ik begrijp je echt en ik leef met je mee.
Heel veel steun van mij
Liefs, Salaam
Hey! Wat gemeen vind ik dat! Je bent zoals je bent en als er een hogere macht zou zijn zou die jou dus zo gemaakt hebben. Wat valt er dan te haten, ik begrijp dat nooit van mensen die zo streng gelovig zijn. Dan haten ze dus hun eigen God die iemand zo maakt want die God is almachtig. Iets is daarin niet kloppend. En ze discrimineren dus mensen die "anders" zijn. Terwijl vaak mensen met een geloof zelf van de daken roepen dat ze zelf niet gediscrimineerd mogen worden. Maakt niet uit welk geloof, ze vinden allemaal dat niemand iets over hun religie mag zeggen. Intussen gooien ze zelf wel mensen aan de kant en laten ze in de kou staan. Ik begrijp daar eigenlijk helemaal niks van. Ze eisen rechten op die ze een ander niet gunnen. Zogenaamd omdat dat in hun boek staat. Sorry, maar ik lees ook van alles in boeken en ik ga een ander daarom ook niet discrimineren en uitsluiten. Wat ik zou willen zeggen is, kies je eigen pad, als God goed is heeft ie niks tegen lieve mensen die een ander geen kwaad doen. En al helemaal niet tegen de liefde zelf! Mensen die denken dat ze uit naam van God mogen oordelen overschatten zichzelf en zijn super arrogant bezig. Maar goed dat is mijn mening. Ik hoop dat je vrienden vind die jou waarderen als mens niet vanwege teksten van eeuwen geleden. Laat ze naar zichzelf kijken en hun eigen tekortkomingen eerst maar eens weg werken in plaats van anderen hun leven te verpesten. Ik hoop dat je lekker je zelf blijft en lieve mensen tegen komt. Veel liefde en sterke met alles!!!
Liefs Tover xxx
Dat je ouders je slaan is gewoon kindermishandeling. Je kunt dit melden bij veilig thuis: https://veiligthuis.nl/
Onthoud dat (kinder) mishandeling echt niet mag!
Ik heb ergens gelezen dat als je gelooft, je geloof niet boven de wetten van het land in gaan waar je op dit moment bent. Verder ben ik het eens met @Tover01 . Als God goed is en niemand haat, zou hij ook niet mensen van lgbtq+++ haten. Ga jezelf niet haten waar je niks aan kan doen. Het kost misschien wat tijd om het te accepteren maar ga jezelf echt niet haten! Daar word je alleen maar depressief van en dat wil je echt niet
Groetjes mij @Anoniemxv
Ps: sorry voor de lange tekst
As-salamu alaykum @FoolToDo ,
Laat ik beginnen met zeggen dat in Islam het verboden is om homo's, lesbiennes en dergelijken anders te behandelen. Het is een zonde, daar is geen twijfel over. Toch zijn er hier en daar wat moslims die denken dat ze beter zijn dan andere. Ik ben zelf een moslim en kan je garanderen dat Allah jou niet zal straffen voor je gevoelens.
"The Messenger of Allah said: 'Allah, the Mighty and Sublime, has forgiven my Ummah for what is whispered to them or what enters their minds, so long as they do not act upon it or speak of it.'" (Sunan an-Nasa'i 3434)
Ik zal dua (bidden) voor jou maken en hoop dat je ouders je beter behandelen. Ik weet niet in hoeverre ze je slaan, dus kan ik daar geen uitspraak over doen. Hoe doen ze dat? Wat betreft het panseksuele gedeelte, daar horen ze juist mee te helpen ipv. afstand te nemen. Hopelijk helpt dit jou, moge Allah jou, mij en iedereen leiden. Ameen
As-salamu alaykum@FoolToDo
Trouwens, ik las nog iets in je topic. Jij bent niet haram. Mensen zijn nooit haram in de ogen van Allah, zelfs als je zondige gevoelens hebt. Vergeet 1 ding nooit. Allah zoekt altijd een reden om je te vergeven, Allah is de meest Vergevende, Hij wilt je juist vergeven. Ik kan me niet voorstellen hoe lastig het is om panseksueel te zijn, maar weet dat dit opgelost kan worden en dat je gevoelens vergeven worden, zolang je er geen actie op onderneemt.