Vraag

paar vraagjes over non binair

  • 18 October 2021
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

hi hi.

 

ik ben non binair maar ik weet het niet 100% zeker. en ik heb dus een paar vraagjes over non binair. het zou fijn zijn als je ze probeerd te antwoorden.

  1. hoe ziet een non binair er ongeveer uit(qua karakter)?
  2. kennen jullie goede non binair pronouns(ik heb ooit van xij gehoord)?
  3. hoe zou het handig zijn denken jullie om het aan anderen te vertellen?
  4. zijn er andere genders buiten man, vrouw en non binair om?

X Nina


4 reacties

  1. Iedereen kan non-binair zijn, ongeacht persoonlijkheid
  2. ik gebruik zelf die/hun en they/them
  3. daar zijn allerlei manieren voor. taart maken, brief schrijven. je kunt eventueel bij genderpraatjes.nl om advies vragen bij vrijwilligers
  4. er zijn vrij veel genders: demiboy, demigirl, bigender etc. demiboy is volgens mij dat je je  vaak een jongen voelt, maar niet altijd. bij demigirl is het hetzelfde principe
Badge
  1. hoe ziet een non binair er ongeveer uit(qua karakter)?    Dat is voor iedereen anders niet 1 specifiek ding.
  2. kennen jullie goede non binair pronouns(ik heb ooit van xij gehoord)?    Je moet doen waar jij je goed bij voelt dus vooral uitproberen hier een paar voorbeelden: die/diens, hen/hun en je kan natuurlijk ook hij/diens of zij/diens of hij/hun of zij/hun je kunt oneindig variëren je moet het echt gewon uitproberen 
  3. hoe zou het handig zijn denken jullie om het aan anderen te vertellen?    ik ben heel slecht in dingen vertellen dus al mijn coming outs zijn via briefjes en berichten gegaan dat kun jij ook doen als jij je er fijn bij voelt
  4. zijn er andere genders buiten man, vrouw en non binair om?    je hebt heel veel gender je moet echt onderzoeken je kan bijvoorbeeld meer naar de mannelijke/ non binaire kant gaan en dat is bijvoorbeeld een demiboy en andersom dus vrouwelijk/non binair kan je een demigirl noemen. het belangrijkste is dat je niet te veel probeert een naam er aan te geven maar jezelf probeert te zijn tenzij je er wel graag een naam bij wilt hebben. er zijn veel websites waar je dingen kunt opzoeken en zoek ook eens filmpjes op op youtube.

 

 

hopelijk heb ik je hier een beejte mee geholpen :)))

Reputatie 2
Badge +1

hi hi.

 

ik ben non binair maar ik weet het niet 100% zeker. en ik heb dus een paar vraagjes over non binair. het zou fijn zijn als je ze probeerd te antwoorden.

  1. hoe ziet een non binair er ongeveer uit(qua karakter)?

een nonbinair persoon kan er qua uiterlijk heel vrouwelijk uit zien of juist heel mannelijk. maar ook geen van beiden of allebei. je kunt vaak ook niet aan iemands uiterlijk zien of diegene non binair is of niet, soms wel maar niet altijd. daarom is het handig om te vragen naar de pronouns van die persoon.

  1. kennen jullie goede non binair pronouns(ik heb ooit van xij gehoord)?

zij/hun hun/hen die/diens hij/hun xe/xyr* /xe/xem* 

* dit zijn neopronouns die zijn nieuwer dan dat we gewend zijn met alleen hun/hen veel mensen gebruiken deze ook als ze zich identificeren onder de parpluterm nonbinair.

  1. hoe zou het handig zijn denken jullie om het aan anderen te vertellen?

ik had het verteld toen iemand over mij sprak met zij/haar. ze zeiden toen iets van ja zij is vandaag jarig. en ik verbeterde hun toen met hen is vandaag jarig. en toen kreeg ik meteen vragen van, hen??  en ja toen eindigde ik dus met het vertellen dat ik non-binair ben en hun/hen die/diens gebruik. ook n manier om het te vertellen hahaha.

  1. zijn er andere genders buiten man, vrouw en non binair om?

een hele hoop! maar nonbinair is een paraplu term voor heel veel genders. denk bijvoorbeeld aan demiboy, demigirl, genderfluid etc. dus er zijn idd een hele hoop andere genders.

je kunt zeggen ik ben nonbinair ofiets. en je bent valid of je jezelf nou labelt of niet. onthoud dat ten alle tijden! <3

X Nina

 

hoe ziet een non binair er ongeveer uit(qua karakter)?

Geen idee iemand die waarschijnlijk wel onzeker is over het lichaam wat die heeft.

kennen jullie goede non binair pronouns(ik heb ooit van xij gehoord)?

Die en hun gebruik ik veel bij me zelf en als ik niet weet of iemand zich als hij of zij identificeert 

hoe zou het handig zijn denken jullie om het aan anderen te vertellen?

Ik heb verteld aan de mensen waar ik veel mee ben dat ik liever met die en hun wil afgesproken worden omdat ik Nonbinaar ben en niemand vond het een probleem  en het is ook niet een ramp als ze me een paar keer misgenderen

zijn er andere genders buiten man, vrouw en non binair om?

Transgender man of vrouw die ander geslacht wil zij

Asexsueel  

Geboren zowel met mannelijk en vrouwelijke lichaamsdelen volgens mij

 

 

Gr bren 

Ook een Nonbinaar persoon ...

 

Reageer