Vraag

Op zoek naar informatie over een binder

  • 4 March 2021
  • 3 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben genderfluid en daar weet mijn gezin van. Ik wil graag een binder, maar mijn moeder zegt dat ik nog in de groei ben en dat het daarom slecht voor me is. (Ik ben 16.)

Mijn vragen: is een binder echt zo slecht? Waar koop je een goede binder? Hoe kan ik mijn moeder overtuigen er toch een te krijgen?

Also, ik ben van plan om voor mijn klas uit te komen over een weekje. Iemand tips? Ben nogal zenuwachtig😅


3 reacties

Hey, 

Ja een binder dragen kan slecht voor je zijn, zeker als je hem te lang of niet op de juiste manier draagt. Ik wil hiermee niet zeggen dat je geen binder zou moeten dragen maar je moet wel goed nadenken of de (weliswaar kleine) risico's die er zijn acceptabel voor je zijn. Ik kan me best voorstellen dat als jij je echt heel slecht voelt over je borsten het toch slim is om af en toe een binder te dragen omdat je dat misschien helpt om gelukkiger te zijn in je lichaam. 

Heel veel succes!

Badge

Hey hoi, ik heb nog iets anders wat meer veiliger is denk ik, en dat heet trans tape ofzoiets. Misschien zou je hier naar kunnen kijken.

 

Badge

Hi! Binders zijn helemaal veilig, als je hem maar niet langer dan 8 uur draagt en er niet in slaapt/sport.

Je kan prima een binder dragen als je nog groeit, dat doe ik zelf ook.

Gc2b heeft goede (veilige) binders, alleen zijn ze wel 30 euro. Maar wat je ook doet, koop er niet een van amazon!(die zijn niet veilig)

p.s. als je ribben pijn gaan doen, NEEM DAN PAUZE!!

Reageer