Skip to main content
Vraag

onzekerheid over mezelf en wie/wat ik ben

  • 29 June 2024
  • 5 reacties
  • 48 Bekeken

ik heb een vraag wie is er allenmaal onzeker

ik wel ik ben onzeker over me zelf en wie ik ben of wat ik ben

en jullie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Ik ben ook wel eens onzeker over mezelf.. Ik denk dat iedereen dat wel heeft al helemaal op onze leeftijd. We puberen, hormonen gieren door ons lichaam en er veranderd veel en ja dat zorgt ook voor de nodige onzekerheid.

Onthoud in ieder geval dat jij echt prachtig bent zoals je bent! Onzekerheid mag er zijn, maar laat het je niet beïnvloeden want je bent echt een mooi mens!😊

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +8

Heyy!

Ik denk dat iedereen weleens onzeker is hoor! Het hoort erbij:). Ik ben zelf best wel onzeker over mijn persoonlijkheid. Ik wil absoluut niet iemand kwetsen en ik probeer echt de beste kant te laten zien van mezelf!
Sommige mensen kunnen zo gemeen zijn…

Gisteren zei twee van mijn beste vriendinnen via Whatsapp dat ze geen vrienden meer wilden zijn met mij. Ik had daarna een gesprek met 1 van die vriendinnen(Laten we haar Clara noemen) en het kwam op neer dat ik alleen maar aan mezelf dacht, ik nooit aardig probeerde te doen, nooit sorry zei en altijd aanstelde met mijn problemen. Ik zei tegen Clara: Sorry, nadat we de vorige keer hadden uitgepraat had ik zo erg mijn best gedaan om mezelf te verbeteren en ik dacht dat het beter ging tussen ons. Clara zei: Ja ok, je bent veranderd maar je bent nog steeds hartstikke vervelend en daarom wil ik absoluut geen vrienden met je zijn. Je bent voor geen meter te vertrouwen. Ik zei: Ik doe mijn best voor onze vriendschap maar het is zo eenzijdig, Clara! Clara zei: Ik vind je gewoon k*t en ik heb hier geen zin in dus doei. 

Daarna ging ik met paniek naar een vriend van me en hij zei: Waarom betrek jij mij hierbij? Ga het zelf oplossen ofzo. Val mij niet lastig hiermee joh en zij hebben gwn gelijk.

Op zulke momenten voel ik me dan zo rot en dan denk ik: Wat is er mis met mij? Hoe heb ik het voor elkaar gekregen dat meer dan de helft van mijn vrienden uit mijn klas boos op mij is? Wat als ik uit mijn vriendengroep gezet word? 

Later kwam Samuel (Niet de echte naam! En het is een andere vriend van me). Hij was zo lief! Hij zei: Nee jij hoeft je helemaal niet te verbeteren. Jij doet helemaal niks fout en het is echt helemaal hun schuld. Dit vriendschap is te toxic. Als ze weer zo klote tegen je doen neem ik het 100% voor je op joh. Ze zijn echt aan het overdrijven man. (Zo’n vriend had ik precies toen nodig…) 

Zulke situaties maken mij vaak heel onzeker! Maar gelukkig heb ik Samuel en nog twee lieve vrienden!

Ik vind wel dat iedereen ook een beetje lief moet zijn voor zichzelf. Ik vind het zo jammer dat sommige mensen zichzelf zo neerhalen terwijl ze eigenlijk een hartstikke leuk en lief persoon zijn. Je moet jezelf behandelen als iemand waar je van houdt! Iedereen is geweldig! Onzekerheden horen er zeker bij en niemand is perfect! Ook al lijkt het misschien wel zo. Wees lief voor jezelf en wees lief voor iedereen <3 

 

Liefs xxx Banaantjeeee <33

Reputatie 1
Badge

Hey!
Zeker ben ik weleens onzeker. Bijvoorbeeld omdat ik homoseksueel ben en nog niemand dat weet. Dan vraag ik mezelf af: Ben ik wel goed genoeg? Of hoor ik hier wel thuis. gelukkig gaan die gedachten vaak snel weer weg omdat ik weet dat er heel veel mensen van me houden.
Ook is onzeker zijn soms best normaal. als je maar zorgt dat je weet dat die gedachtes niet echt zijn! Als je nou wel lange tijd onzeker bent waardoor je er ongelukkig wordt moet je even met iemand gaan praten!

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik ook hoor! Vaak genoeg. Doe ik het goed, heb ik dingen wel  positief genoeg gezegd, heb ik niet iemand gekwetst. Ook als ik in kleding loop die ik zelf het liefste draag denk ik toch nog wel eens "wat gaan ze zeggen?" En dan niet de rotjochies die overal commentaar op hebben maar wel mn vrienden.  Ook ben ik onzeker over of ik het goed doe naar mijn vriendin toe. Het gaat goed hoor maar toch, soms denk ik dan wel van "is dit genoeg". Terwijl zij mij echt steeds zegt dat het helemaal fijn is . Al dat soort twijfels. Op school ook.  Vroeger was ik wel druk en storend en kreeg vaak straf. Dat heb ik helemaal veranderd omdat ik eig heel onzeker was en daardoor vervelend deed. Nu ben ik tegenovergesteld. En ook dat is soms onzeker makend. Denk ik ook vaak of ik beleefd genoeg ben, ik kan soms echt heel erg giechelen en lachen en dan denk ik "ohw als me dat maar niet in de klas gebeurt" ☺️. Ik heb voor die tijd ook al wel moeten leren accepteren om onzekerheid te voelen trouwens. Dat was best moeilijk maar ik heb een paar keer over mijn eigen spanning en onzekerheid heen moeten stappen.  Bijvoorbeeld als straf in de hoek staan, of daarna mijn hele groep 8 excuses aanbieden. Of gewoon een presentatie.  Over mijn gedrag en gevoel praten met de juf en 2 besties.  Mijn vriendin verkering vragen. Etc etc. Maar  onzekerheid is  denk ik ergens ook wel goed! Je wordt voorzichtig, denkt na voordat je wat doet of zegt, en ik denk dat je er ook tegenovergesteld van arrogant van  wordt. Ik bedoel dan dus een stuk goede en gezonde onzekerheid. Geldt voor mij in elk geval wel:)  dus wees niet bezorgd! Het hoort bij je en is helemaal niet erg als het je niet te veel bezig houd!!   Komt goed! 😎♥️

Trouwens @Banaantjeeee  ahw lieverd dat is ook niet eerlijk tegen jou! Echt dom en hoe kunnen ze dat nou zeggen!!! Van mij ook alle steun en knuffels!! 😘 

Liefs Tover xxx

Reputatie 6
Badge +3

Hi @dushi

Nee joh, je bent echt niet de enige. Ik ben echt heel erg vaak onzeker; mijn vrienden en alles zeggen ook heel nare dingen over hoe ik eruit zie, en ik denk vaak dat ik niet goed genoeg ben. Gelukkig is dit normaal want zoals @ItsJustMe zegt ga je nou eenmaal door de puberteit heen, en dan zijn er buiten fysieke veranderingen ook emotionele en mentale veranderingen. 

En @Banaantjeeee, vervelend dat dat is gebeurd joh! Echt niet oké. Sterkte nog als je het nodig hebt (ook voor anderen!) 

Xx Samuel-le 

Reageer