Skip to main content
Vraag

ontdekkingsreis door mezelf: wie/wat ben ik en wie/wat vind ik leuk?

• June 26, 2026
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey hoi,

Een terugkerend onderwerp ik mijn leven is: wie/wat ben ik en wie/wat vind ik leuk. Ik weet dat ik dit niet nu al (14jaar oud) allemaal al hoef te weten, maar ik voel me een beetje in de war. Ik denk op dit moment dat ik pan ben maar er zijn vandaag de dag zoveel "labels" dat ik de kluts even kwijt ben. Ik snap bijvoorbeeld niet joe je op iemands geslacht kan vallen, kan iemand me vertellen hoe dat zit? Maar goed ik wil ook erg graag met mijn ouders praten over dit soort dingen maar ik denk dat zij dan vragen hebben als: op welk(e) geslacht(en) val je dan? En ik het antwoord niet weet.

Dit is een beetje een onduidelijke topic geworden maar het moraal van het verhaal: heeft iemand tips of iedeeΓ«n hoe ik deze ontedekkingsreis door mijzelf makkelijker kan maken en kan laten slagen?

Groetjes je queer bestie waarvan je niet wist dat je 'm hadβœŒοΈπŸ³οΈβ€πŸŒˆπŸΈ

Β 

2 reacties

Hey, zelf val ik exclusief op vrouwenΒ dus ik kan denk ik wel vertellen hoe het is om op een geslacht te vallen, of nou ja, tenminste hoe het is voor mij (want voor iedereen is dit anders). Dit zijn mijn observaties:

Vrouwen vind ik fysiek aantrekkelijk. Dit merk ik bijv. aan dat ik vrouwlijke lichaamsdelenΒ en het idee van romantisch/seksueel zijn met een vrouwΒ interessant/mooi/opwindend vind. Dit vind ik niet van elke vrouw, want heb ook wel mijn type. En zelfs is zeΒ fysiek mijn type, kan het nog zijn dat ze dat emotioneel niet is, en dan voel ik dat ook niet. Emotionele klik en uiterlijk zijn voor mij beide belangrijk.

En geslacht maakt voor mij zeker wel uit, wantΒ mannen vind ik nooit op die manier aantrekkelijk. Het idee van een romantische/seksuele interesse van een man zijn vind ik totaal niet leuk, ik vind mannen ook helemaal niet knap, heb ook geen interesse intiem met een man te zijnΒ hoe gezellig het ook is met mijn jongens vrienden. Ik voel een duidelijke afkeer bij het idee van een relatie te hebben met een man, terwijl ik me positief voel bij hetzelfde idee met een vrouw.

Forum|alt.badge.img

Heel erg bedankt, deze obsevaties (zoals jij ze naar mij mening mooi noemt) helpen meer dan je je mischien kan voorstellen. Mogmaals bedankt!πŸ˜πŸΈπŸ³οΈβ€πŸŒˆ