Skip to main content

Hoi Hoi! Ik doe een onderzoek over LHBTIQ+ community en daarvoor heb ik een paar vragen opgesteld! Deze vragen zijn voor iedereen die het gevoel heeft dat het hokje hetero niet bij ze past en kan natuurlijk volledig anoniem ingevuld worden! Voel je ook zeker niet verplicht om te antwoorden :) 

 

  1. Hoe heb je het proces van het accepteren van je geaardheid ervaren? 

  2. Heb je het gevoel dat je geaccepteerd wordt door middelbare scholieren in Nederland? 

  3. Heb je het gevoel dat u zichzelf in een hokje moet plaatsen om geaccepteerd te worden? Oftewel dat je je geaardheid een naam moet geven omdat je anders niet geaccepteerd wordt? 

  4. Denk je dat het makkelijker of moeilijker is om geaccepteerd te worden door de middelbare scholieren in Nederland als iemand besluit om zijn of haar geaardheid niet te definiëren? Oftewel als je besluit om gewoon lekker als persoon door het leven te gaan! 

Alvast heel erg bedankt!!

Hoi! Natuurlijk wil ik dit voor je invullen :)

  1. Hoe heb je het proces van het accepteren van je geaardheid ervaren?  Ik heb er eerlijk gezegd nooit echt problemen mee gehad. Toen ik erachter kwam dat ik een crush had op een meisje heb ik daar nooit echt een punt van gemaakt. It's just part of me.

  2. Heb je het gevoel dat je geaccepteerd wordt door middelbare scholieren in Nederland?  Op mijn school maakt niet echt iedereen er een probleem van. Wat ik wel erg vind, is de haat online. Voorbeeld: Laatst was het paarse vrijdag en NOS- stories maakte daar een post over op instagram. De haat onder dat bericht is echt vreselijk. Dan weet je ook ineens weer waar paarse vrijdag nou eigenlijk voor nodig is. Ik zal nooit begrijpen hoe mensen dit niet accepteren, maarja.

  3. Heb je het gevoel dat u zichzelf in een hokje moet plaatsen om geaccepteerd te worden? Oftewel dat je je geaardheid een naam moet geven omdat je anders niet geaccepteerd wordt?   Ja, dat gevoel heb ik wel een beetje. Ik ben op dit moment namelijk niet in staat om er echt een label op te plakken. Ik weet niet of ik lesbisch, bi, pan, omni, queer, of wat dan ook ben. Omdat ik het niet weet, noem ik mezelf altijd niet-hetero, gewoon omdat mijn vrienden het dan begrijpen. Toch soort van jammer dat dat nodig is.

  4. Denk je dat het makkelijker of moeilijker is om geaccepteerd te worden door de middelbare scholieren in Nederland als iemand besluit om zijn of haar geaardheid niet te definiëren? Oftewel als je besluit om gewoon lekker als persoon door het leven te gaan!   Het is voor scholieren over het algemeen makkelijker om iemand te accepteren die goed weet wat die wil. Dat 'onzekere’ maakt het lastiger voor hun. (niet mijn mening btw) Ze willen gewoon weten hoe en wat en niet dat vage. Ergens kan ik het ook wel soort van begrijpen, maar waarom moet er nou weer een label opgeplakt worden, dat is toch eigenlijk onzin?

 

Dat was hem. Hoop dat je er iets aan hebt.  xxx Cody


  1. Hoe heb je het proces van het accepteren van je geaardheid ervaren? Terwijl ik een relatie had met een jongen(ik vond hem wel echt leuk en was ook verliefd) droomde ik eigenlijk alleen over meisjes. En dan niet als vrienden, maar zoenen enzo. Ik vond het niet moeilijk om het te accepteren, wel moeilijk om erachter te komen wat ik dan was.

  2. Heb je het gevoel dat je geaccepteerd wordt door middelbare scholieren in Nederland? De mensen die het weten accepteren het, maar in mijn klas is minstens 1/3 queer(dat heb ik geteld). Dus ik heb het gevoel dat ik wordt geaccepteerd.

  3. Heb je het gevoel dat u zichzelf in een hokje moet plaatsen om geaccepteerd te worden? Oftewel dat je je geaardheid een naam moet geven omdat je anders niet geaccepteerd wordt?  Dat niet, maar ik vond het zelf fijner, omdat ik het fijn vind als dingen duidelijk zijn.  

  4. Denk je dat het makkelijker of moeilijker is om geaccepteerd te worden door de middelbare scholieren in Nederland als iemand besluit om zijn of haar geaardheid niet te definiëren? Oftewel als je besluit om gewoon lekker als persoon door het leven te gaan! ik denk dat het moeilijker is, omdat mensen nou eenmaal heel erg van labels houden. Maar mijn omgeving is een accepterende omgeving.


Reageer