Skip to main content

Hye !

Even wat info over mijzelf en mijn situatie:

  • Ik ben 16 bijna 17 
  • Ik ben als kind altijd erg “meisjesachtig” (stom woord) geweest.
  • Mijn ouders snappen non-binair niet en accepteren het daarom ook eigenlijk niet echt.
  • Ik ben dus al een behoorlijke tijd aan het struggelen met mijn genderidentiteit en ik ben er op het moment vrij zeker van dat ik niet cis ben en waarschijnlijk non binair.
  • Ik heb helaas een grote borst en zou dus graag een binder willen.

Ik zit dus met een paar dingetjes, ten eerste hoe kom ik aan een binder?  Mijn moeder zal het meteen opvallen als ik een draag en ik moet ook nog eens dingen via hun bestellen.  2 vrienden van mij zouden best wel voor mij willen bestellen alleen zit ik dan nog steeds met het probleem dat mijn ouders er sowieso achter gaan komen, dus eigenlijk is denk ik de enigste optie uit de kast komen, maar dat vind ik dus heel lastig… ik ben namelijk bang dat ze het niet “geloven” vanwege het feit dat ik er heel soms ook heel vrouwelijk uitzie enzo + het feit dat ik make-up draag. En dan ook nog het ding dat ze überhaupt non binair onzin vinden, straks gaan ze meteen denken dat ik dan ftm transgender ben en dat wil ik niet. 

Hoe zou ik dit het beste bij mijn ouders kunnen leggen, of zou ik beter eerst met bijvoorbeeld een vertrouwens persoon kunnen praten, aangezien ik deze heb op school? 
Iemand ervaringen met zoiets en/of tips?

(En als je nog vragen hebt over mijn situatie stel ze vooral!)

Groetjes Alias~

Hey

Het is altijd fijn om met iemand  te praten dus praat eerst me die vertrouwenspersoon, die kan je waarschijnlijk helpen. En als je het gaat vertellen vooral rustig blijven en laten weten dat het belangrijk voor je is. Ik snap dat het moeilijk is, maar als je het blijft uitstellen komt er nooit iets van dus als je een goed moment ziet vertel het rustig en probeer je gevoelens uit te leggen.

Veel succces 🍀❤️


heyoo!

oké ten eerste, make-up heeft geen gender, je kan zelfs al voel je een eenhoorn make-up dragen als je je daar comfortabel bij voelt.

Misschien kan je je ouders heel subtiel een inlichting geven over het non-binaire geslacht. Powerpointje, bakje nootjes voor je ouders, en dan héél subtiel vertellen dat sommige non-binaire mensen een binder dragen (wink wink). Ik weet niet of dit gaat helpen, sorry als het alleen maar nutteloos is, en graag gedaan als het heeft geholpen! 

trots op je dat je zo jezelf durft te zijn <3

xx Cerf <3


Reageer