Vraag

non-binair?

  • 30 July 2021
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hey 

Ik ben 12 jaar en ik ben de laatste tijd erg veel aan het nadenken over mijn gender. Ik zie er uit als een meisje en iedereen ziet me als een meisje en ik ben ook afab maar toch maakt het me een beetje sad als ik een meisje word genoemt. Ik zou graag met meer genderneutrale termen willen aangesproken maar ik weet niet zeker of ik dan non-binair ben. Ik heb een psycholoog en ik heb mijn moeder verteld dat ik ook een testje wou doen om te kijken wat mijn gender was en ze zei zo van dat is toch al duidelijk je bent een meisje zo ben je geboren ect. En dat maakte me wel verdrietig want ik weet niet of ik wel een meisje ben.

Hoop dat iemand me miss kan helpen 

Xx lumi

 


6 reacties

Heyy

 

Het was denk ik niet de bedoeling van je moeder om je verdrietig te maken.. Echter vind ik het eigenlijk niet echt een rare reactie van je moeder.. Ze is namelijk gewend aan dat jij een meisje bent want in de ogen van haar ben je dat ook en daarom spreekt ze je natuurlijk ook zo aan.. Echter voel jij je onprettig bij de voornaamwoorden van een meisje en denk je dat je je prettiger voelt bij gender neutrale voornaamwoorden. Misschien kan je dat met je moeder bespreken en vertellen dat je liever met gender neutrale woorden wordt aangesproken?

 

Twijfels aan je seksualiteit zijn niet heel erg gek. Het hoort nou eenmaal bij de pubertijd doordat je in die tijd heel erg veranderd. Je kan deze twijfels en gedachtes misschien wel even met je psycholoog bespreken die kan je er denk ik wel bij helpen met hoe en wat en heeft misschien ook wel goede tips voor je!

 

Ik wil je ook vertellen dat alle labels eigenlijk niet zoveel uitmaken.. Jij bent en jij en zolang je tevreden en blij bent met jezelf is alles wat je bent en kiest goed!:blush:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +1

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Dankjewel voor je reactie :)

Reputatie 6
Badge +7

Hoe kun je met genderneutrale termen worden aangesproken? 

Mensen zeggen toch ‘Lumi, kom hier’,  ‘Lumi doe de afwas’, ‘hoe ging het op school’ - daar zit geen geslacht in dus hoe wordt dat neutraal dan?

 

Hoe kun je met genderneutrale termen worden aangesproken? 

Mensen zeggen toch ‘Lumi, kom hier’,  ‘Lumi doe de afwas’, ‘hoe ging het op school’ - daar zit geen geslacht in dus hoe wordt dat neutraal dan?

In de 3e persoon gebruik je toch hij en zij… non-binaire mensen wensen niet met een van die twee aangesproken worden omdat het ze dan worden aangeduid met een term die duidt op man of vrouw terwijl dat juist is wat ze niet willen zijn.

Word jij altijd aangesproken met je naam dan?

Reputatie 1
Badge

Hey lummi333 maak je er niet teveel zorgen over dit is hoe ik erover denk: je gaat de puberteit en wordt ouder en in die tijd moet je uitzoeken wie lummi333 is  wat is je karakter waar hou je van etc. dus voor nu zal ik het als ik jou was laten gaan en dan zie je in de loop van de tijd wel wie je bent. 

Badge

Hey 

Ik ben 12 jaar en ik ben de laatste tijd erg veel aan het nadenken over mijn gender. Ik zie er uit als een meisje en iedereen ziet me als een meisje en ik ben ook afab maar toch maakt het me een beetje sad als ik een meisje word genoemt. Ik zou graag met meer genderneutrale termen willen aangesproken maar ik weet niet zeker of ik dan non-binair ben. Ik heb een psycholoog en ik heb mijn moeder verteld dat ik ook een testje wou doen om te kijken wat mijn gender was en ze zei zo van dat is toch al duidelijk je bent een meisje zo ben je geboren ect. En dat maakte me wel verdrietig want ik weet niet of ik wel een meisje ben.

Hoop dat iemand me miss kan helpen 

Xx lumi

 

Heyyy!!!

ik ben non binair en simpel weg hoe ik daar ben achter gekomen is omdat ik me niet voel als een meisje maar ook niet als een jongen, ook niet als een van de 2 meer dan de ander. Ik word er meestal niet heel blij van als ik “hij” of “haar” werd genoemd en wel als ik werd aangesproken met “die/hen”. Ik hoop dat het heeft geholpen en ik hoop dat je snel achter je gender en voornaamwoorden komt!!<33

 

~veel liefs van mij!!

Reageer